در حال بارگذاری ...
  • تهیه و تدوین نقشه جامع موسیقی و توسعه پایدار روستایی ملل راه ابریشم

    در شرایط فعلی بستر برای تعاملات بین‌المللی در جهت حمایت همه‌جانبه از پروژه‌های جامع و کارآمد فراهم است . نقشه جامع موسیقی و توسعه پایدار شهری و روستایی ملل راه ابریشم برای نخستین بار ارایه شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد از تهیه و تدوین نقشه جامع موسیقی و توسعه پایدار روستایی ملل راه ابریشم در کمیته ملی اسکان بشر با همکاری مرکز موسیقی شرق در ایران ، خبر داد .

    روز پنجشنبه اول آبان جلسه همفکری و بررسی همکاری مشترک در زمینه پروژه های پیشنهادی به شکل ویدئوکنفرانس با حضور محمدمهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد، و مرکز موسیقی شرق در ایران و برخی از اندیشمندان این عرصه برگزار شد . جلسه برگزار شده در خصوص نحوه همکاری در حوزه توسعه و زنجیره‌سازی روستاها و شهرهای در مسیر راه ابریشم با رویکرد فرهنگی و گردشگری بود . همچنین فراهم کردن زمینه توسعه پروژه بین‌المللی نرم‌افزار ایسلا  - ISLA با هزاران کاربر در حوزه اقتصاد و کارآفرینی الکترونیک آموزشی ، زبان ، موسیقی و گردشگری روستاها و شهرهای ملل راه ابریشم با حمایت کمیته ملی اسکان بشر از دیگر موارد مورد توافق، جهت همکاری طرفین این نشست بود .

    مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد بر لزوم اجرایی شدن سریع پروژه‌ها و استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی موجود تأکید کرده و گفت : در شرایط فعلی بستر برای تعاملات بین‌المللی در جهت حمایت همه‌جانبه از پروژه‌های جامع و کارآمد فراهم است . نقشه جامع موسیقی و توسعه پایدار شهری و روستایی ملل راه ابریشم برای نخستین بار ارایه شده است .

    قابل ذکر است که مرداد ماه سال جاری با وجود تلاش‌های آمریکا در جهت مانع‌تراشی برای فعالیت‌های کشورمان در نهادهای بین‌المللی ، جمهوری اسلامی ایران موفق شد جایگاه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ میلادی به دست آورد .




    مطالب مرتبط

    مقرر است تا ادامه سیاست‌های NUP (سند توسعه شهری) به‌زودی در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ، بررسی ، مصوب و اجرایی شود . این سند بعد از تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، زمینه را برای همکاری‌های دو کشور ایران و ژاپن و هبیتات در زمینه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ...

    |

    نظرات کاربران