در حال بارگذاری ...
  • راه اندازی مترو تهران - پرند تا نیمه نخست سال آینده

    احداث مصلی در شأن و منزلت مردم و مسئولان شهر ، احداث مجموعه ورزشی حداقل ۲۰ هزار نفری ، مساجد در تراز اسلامی و فرهنگی و متناسب با توسعه شهری ، پارک و بوستان ، آسفالت ، پیاده رو ، میادین و بازار روزها ، مراکز فرهنگی ، اجتماعی و خدمات رسانی متناسب با رشد و توسعه جمعیت از مطالبات گزارش شده شهروندان شهر جدید پرند است که قطعا در دستور کار شرکت عمران قرار خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در نماز جمعه شهر جدید پرند و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی در شهرهای جدید خبر داد : پیش بینی می‌شود با همکاری متروی تهران و سایر دستگاه‌ها مترو تهران - پرند تا نیمه اول سال آینده راه اندازی شود .

    حبیب اله طاهرخانی با حضور در نماز جمعه شهر جدید پرند به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی و مسکونی شهرهای جدید پرداخت .

    طاهرخانی پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اعلام کرد : سیاست ایجاد شهرهای جدید پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در اواخر دهه ۶۰ با هدف تامین مسکن برای مردم به خصوص قشر متوسط و کم درآمد جامعه ، جلوگیری از رشد حاشیه نشینی و هدایت مردم برای سکونت در مناطق برنامه ریزی شده با رعایت اصول استاندارد و به دور از مناطق زلزله خیز و بلاهای طبیعی اتخاذ شد که پرند نیز در این راستا به عنوان یک شهر جدید در دست مطالعه قرار گرفت .

    وی در ادامه بیان کرد : شرکت عمران شهر جدید پرند در اواخر سال ۶۹ راه اندازی و کار ساخت مسکن  در آن آغاز شد که خوشبختانه امروز شاهد استقبال خوب مردم و حضور انبوهی از جمعیت در این شهر هستیم .

    طاهرخانی ضمن اشاره به سیاست های کلان شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی در توجه ویژه به تأمین زیرساخت ها ، ارائه خدمات مطلوب اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی به شهروندان و همچنین برنامه های حمل و نقل شهری عنوان کرد : ما باید براساس یک برنامه منسجم و دقیق شرایط تردد بین دو شهر پرند و تهران را به صورت آسان و ارزان فراهم کرده و از سویی دیگر اقدامات لازم جهت توسعه شهرک های صنعتی و اشتغالزایی را نیز به عنوان یکی از محورهای اساسی خود در دستور کار این شهر جدید قرار دهیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایجاد پارک های فناوری با همکاری سازمان فناوری و توسعه را نیز در دستور کار خود قرار داده ایم گفت : همچنین در حال برنامه ریزی برای انتقال نمایشگاه صنعت ساختمان به شهر پرند هستیم که قطعا با ایجاد نمایشگاه های دائمی و فراهم کردن دسترسی باعث پیشرفت شهر جدید پرند خواهیم شد . در حال حاضر اقدامات خوبی در بحث توسعه حمل ونقل ریلی در شهر جدید پرند صورت گرفته است که طبق گزارش اعلام شده ۲۶ رام قطار از پرند به تهران حرکت کرده و خدمات ارائه می‌دهند . همچنین با هماهنگی شرکت راه آهن مشارکت آن ها در حال ۲ خطه شدن مسیر تهران - پرند نیز هست .

    طاهرخانی در ادامه گفت : راه اندازی مترو تهران - پرند از مطالبه عمومی مردم این شهر است ، مجری اصلی این پروژه مترو تهران است ، البته ما نیز با برگزاری جلسات مشترکی میان مترو تهران و وزارت راه و شهرسازی آمادگی خود را اعلام کرده ایم. پیش بینی می شود با همکاری مترو تهران و سایر دستگاه ها مترو تهران - پرند تا نیمه اول سال آینده راه اندازی شود .

    وی در ادامه با تاکید براینکه  شهر جدید پرند یکی از ایمن ترین ‌نقاط سکونت گاهی کشور از نظر ریسک در برابر  بلایای طبیعی در سطح شهرهای کشور است گفت : طراحی شهر پرند به گونه ای است که در صورت تامین زیر ساخت ها و خدمات مورد نیاز می تواند به عنوان یک الگو و نماد در شهرسازی ایرانی اسلامی در کشور به شمار رود . پرند از نظر ژئواستراتژیک دارای موقعیت ملی و بین المللی بوده و صاحبان خدمات،کارآفرینان و تولیدکنندگان دانش بنیان در شهرک صنعتی پرند می توانند از این موقعیت به عنوان یکی از جاذبه های سرمایه گذاری در راستای توسعه، شکوفایی و تولید و اشتغال استفاده کنند .

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد : تلاش داریم با توجه به رشد سریع انبوه جمعیتی در پرند و ضرورت تسریع در انجام امور خدمات رسانی به زودی برخی فازها و مجموعه های خدمات رسان را جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان تحویل شهرداری پرند دهیم . گفتنی است از انجایی که شهر جدید پرند دومین شهر دارای ساختمان های بلند مرتبه در کشور محسوب می شود نیاز به خدمات مناسب در حوزه اتش نشانی نیز دارد که خوشبختانه تا کنون این مراکز را به نردبان های بلند تجهیز کرده و همچنان در حال توسعه ایستگاه ها و ماشین های آن هستیم .

    طاهرخانی عنوان کرد : احداث و توسعه بوستان ها و فضای سبز از دیگر برنامه های در دستور کار شرکت عمران شهر جدید پرند است که با توجه به راه اندازی تصفیه خانه شهر پرند با همکاری و مشارکت شرکت عمران و شهرداری در فاز یک و دو انتقال آب پساب در توسعه فضای سبز صورت خواهد گرفت و شاهد گسترش این امر مهم و تلطیف هوای پرند خواهیم بود . احداث باغ پرندگان برای اوقات سرگرمی و تفریحی و گردشی شهروندان از دیگر برنامه های در دستور کار این شهر بوده که کار مطالعاتی و طراحی و مکاتباتی ان انجام شده و به زود کار اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد .

    مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با اشاره به زیرساخت های درمانی در  این شهر جدید گفت : یکی از دغدغه‌های مسئولان و مردم احداث و راه اندازی مراکز درمانی و درمانگاهی و بیمارستانی است که در این امر مهم باید در کنار بیمارستان خصوصی ، بیمارستان دولتی احداث شود که بدون شک مشارکت سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی را می طلبد و ما باید بگوییم که شرکت عمران  آماده مشارکت و تسریع این امر است .

    طاهرخانی در پایان تاکید کرد : احداث مصلی در شأن و منزلت مردم و مسئولان شهر ، احداث مجموعه ورزشی حداقل ۲۰ هزار نفری ، مساجد در تراز اسلامی و فرهنگی و متناسب با توسعه شهری ، پارک و بوستان ، آسفالت ، پیاده رو ، میادین و بازار روزها ، مراکز فرهنگی ، اجتماعی و خدمات رسانی متناسب با رشد و توسعه جمعیت از مطالبات گزارش شده شهروندان شهر جدید پرند است که قطعا در دستور کار شرکت عمران قرار خواهد گرفت .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    امکان بهره‌مندی اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت از طریق فیبر نوری میسر می‌شود و شهروندان از اینترنت پرسرعت و باکیفیت برخوردار خواهند شد .

    |

    مصوبه احداث پروژه متروی تهران - پرند مربوط به ۱۳۸۹ است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت . از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به بعد کار ، عملا تعطیل شد و پروژه در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد .

    |

    حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقیمانده کشور مربوط به شهرهای جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است . ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

    نظرات کاربران