در حال بارگذاری ...
  • شناسایی ۶۵ شهرک دولتی در قالب مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی و طرح جامع

    ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونتگاهی کشور و دسترس‌پذیری و توسعه حمل‌ونقل انبوه و سریع ریلی و جاده‌ای میان شهرهای جدید و شهرهای مادر، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، چشم‌انداز احداث شهرک‌ها توسط شرکت عمران شهرهای جدید و اقدامات انجام شده اخیر در این حوزه شهرک‌سازی ، نویدبخش مرتفع شدن بخشی از معضلات و چالش‌های کنونی حوزه مسکن در کشور است .

    شرکت عمران شهرهای جدید با هدف پشتیبانی از سیاست‌های توسعه مسکن کشور و‌ همچنین مدیریت تقاضا در اقشار مختلف اجتماعی در ۱۴ استان کشور ، ایجاد بیش از ۴۰ شهرک را در دستور کار دارد که این شهرک‌ها به‌ صورت تقریبی بیش از ۶۵۹ هزار نفر را در خود جای خواهند داد .

    ترویج و توسعه شهرک سازی در بخش دولتی و خصوصی به عنوان رکن سوم نظام سکونتگاهی کشور و دسترس‌پذیری و توسعه حمل‌ونقل انبوه و سریع ریلی و جاده‌ای میان شهرهای جدید و شهرهای مادر ، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شرکت عمران برای سال جاری قرار دارد .

    در چشم‌انداز احداث شهرک‌ها توسط شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان متولی این حوزه، موارد متعددی مد نظر است که از آن جمله می‌توان به نقش‌آفرینی در ساماندهی نظام سکونتگاهی کشور ، هدایت بخشی از سیاست‌های مسکن کشور در شهرک‌ها ، استفاده از ظرفیت و توان بخش‌های خصوصی و عمومی ، الکترونیک کردن فرایند شهرک‌سازی ، تدوین الگوهای ایرانی - اسلامی در طراحی ، مدیریت و اجرای شهرک‌ها و نیز بهره‌گیری از رویکردهای پایدار تامین انرژی و طراحی سیستم انرژی کارا برای شهرک‌ها ، اشاره کرد .

    اما اقداماتی که تاکنون در حوزه شهرک‌سازی انجام شده است ، نویدبخش مرتفع شدن بخشی از معضلات کنونی مسکن در کشور است . در این مدت کار شناسایی ۶۵ شهرک دولتی در قالب مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی و طرح جامع ، به انجام رسیده است . همچنین راه‌اندازی سامانه ملی یکپارچه شهرک‌سازی ، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه بوده است .

    تدوین شرح خدمات و دستور کار طرح جامع شهرک ، طرح آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک ، تدوین قالب تفاهمنامه‌های شهرک‌سازی بخش خصوصی و بخش‌های عمومی ، پیگیری شناسایی مجموعه‌ها و مجتمع‌هایی که قبلا ساخته شده و مجوز شهرک نگرفته بودند ، همکاری با ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برای پاسخگویی به درخواست بخش خصوصی برای احداث شهرک و بهره‌گیری از شهرک‌ها در تامین زمین برای نهضت ملی مسکن ، از دیگر اقدامات انجام شده اخیر در حوزه شهرک‌سازی بوده است .

    در اینجا ضروری است به برخی از رویکردهای اصلی شرکت عمران شهرهای جدید در ارتباط با شهرک‌ها در کشور اشاره کرد . تثبیت جایگاه شهرک‌ها در نظام سکونتگاهی کشور ، بهره‌گیری از شهرک‌سازی در حمایت از سیاست‌های توسعه مسکن و شهرسازی در کشور ، هدایت ساخت و سازهای بی‌رویه پیرامون شهرهای بزرگ توسط شهرک‌سازی بخشی از این رویکردهاست .

    همچنین در بیان رویکردهای اصلی در احداث شهرک‌ها در کشور می‌توان به حمایت از حضور بخش خصوصی ، یکپارچه‌سازی برنامه‌ریزی ، سیاست‌گذاری ، مدیریت و نظارت بر احداث شهرک‌ها در کشور و نیز ایجاد سامانه‌های مدیریت یکپارچه برای الکترونیکی کردن فرآیندهای احداث شهرک در کشور ، اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر ۸۰ پروژه هوشمندسازی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در شهرهای جدید آغاز شده که تا کنون نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند ، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر و به پایان رساندن آن‌ها یکی از اولویت‌های ما در سال جاری خواهد بود .

    |

    پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    نظرات کاربران