در حال بارگذاری ...
  • فراهم شدن امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات نرخ اجاره بها را رعایت نمی کنند

    در صدد هستیم تا با این دستورالعمل‌ها و قوانینی که در حال حاضر از بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا و مصوبه هیات وزیران و ستاد تنظیم بازار کشور دریافت و ابلاغ شده است ، بتوانیم بازار مسکن را کنترل کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده ، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است از امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات را رعایت نمی کنند خبر داد .

    رستم قاسمی در نشست هماهنگی با ارگان ها و اصناف و مشاوران املاک برای پیگیری اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در خصوص بازار اجاره بها ، گفت : با توجه به شرایط حاضر در بازار اجاره مسکن در کشور نشست پیگری اجرای مصوبات برگزار شده و ادامه خواهد داشت . در صدد هستیم تا با این دستورالعمل‌ها و قوانینی که در حال حاضر از بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا و مصوبه هیات وزیران و ستاد تنظیم بازار کشور دریافت و ابلاغ شده  است ، بتوانیم بازار مسکن را کنترل کنیم .

    عضو کابینه دولت سیزدهم در خصوص چگونگی اجرایی شدن بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در نشست‌هایی که با شهرداری تهران و همچنین اصناف و دیگر دست اندرکاران تشکیل شده ، گفت : بسته سیاستی مصوب و ابلاغ شده و همه موظف هستند مصوبه را اجرا کنند . این مصوبه دقیقا افزایش حداکثری سقف اجاره بها را تعیین کرده که این حداکثر سقف تسهیلات در تهران و سایر کلانشهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است .

    تشکر از موجران همراه

    قاسمی تصریح کرد : انصافا از تمامی موجران کشور که همکاری کردند و همکاری می‌کنند کمال تشکر را داریم .

    وزیر راه و شهرسازی اقدامات برخی از اتحادیه مشاوران املاک را در رعایت مصوبه سران قوا مناسب ارزیابی کرد و گفت : از مشاوران املاک درخواست می کنیم با نصب اطلاعیه مربوط به بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا در دفاتر مشاوران املاک ، اعلام کنند که بر اساس آن قرارداد تنظیم  می کنند تا بسته سیاستی مصوب شده در جلسه سران قوا به شکلی مناسب اجرایی و عملیاتی شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره‌بها بر اساس مصوبات اعلام شده ، در سامانه ۱۲۴ فراهم شده است ، یادآور شد : تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهد کرد و امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره بها را رعایت نمی کنند در سامانه های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است . برای تنظیم بازار مسکن و اجاره‌بها ، وزارت راه و شهرسازی برای بازرسی های برنامه ریزی شده و یا سرزده در سراسر کشور با همکاری دستگاه های نظارتی استفاده خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اعضای کارگروه ساماندهی تسهیل گران نظام ساخت و نیروهای جهادی دارای تشکل در جلسه‌ای بر ضرورت استفاده حداکثری از حلقه‌های ...

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    نظرات کاربران