در حال بارگذاری ...
  • محرومیت افراد از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور

    هر نوع خدمات بانکی شامل بازگشایی حساب ، دسته چک ، شماره گذاری خودرو ، گواهینامه و بسیاری از موضوعات که در قانون به صراحت به آن‌ها اشاره شده است ، شامل افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند ، نخواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از محرومیت افراد از برخی خدمات اجتماعی در صورت عدم ثبت نام در سامانه املاک و اسکان کشور خبر داد .

    رستم قاسمی در خصوص اتصال سامانه املاک و اسکان کشور به پنجره خدمات دولت الکترونیک ، گفت : سامانه املاک و اسکان کشور یکی از جامع‌ترین سامانه‌هایی است که در کشور به آن نیاز است .

    وی با بیان اینکه اطلاعات ۷۳ میلیون نفر موجود بوده که حدود ۱۱ میلیون کد پستی است ، عنوان کرد : باید این سامانه هر چه سریعتر تکمیل شود ، لذا در وزارت راه و شهرسازی تلاش‌های بسیاری در دست اجرا است تا این اتفاق رخ دهد .

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : اخیراً نیز بخشنامه‌هایی صادر شده و قوانینی در مجلس شورای اسلامی تعیین شده است تا کسانی که به صورت خود اظهاری وارد سامانه نشوند ، از برخی خدمات محروم شوند . هر نوع خدمات بانکی شامل بازگشایی حساب ، دسته چک ، شماره گذاری خودرو ، گواهینامه و بسیاری از موضوعات که در قانون به صراحت به آن‌ها اشاره شده است ، شامل افرادی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده‌اند ، نخواهد شد .

    وی با تاکید براینکه باید اطلاعات در سامانه ثبت شود و خوداظهاری صورت گیرد ، گفت : این سامانه بسیار جامع است که می‌تواند ما را برای برنامه‌ریزی‌های متعدد یاری کند تا حتی به آمارگیری پنج ساله نفوس و مسکن در کشور نیاز نباشد؛ لذا امیدوارم این سامانه با همکاری مردم کشور به زودی آنگونه که باید آغاز به کار کند .

    وزیر راه و شهرسازی از امکان ثبت نام متقاضیان جدید در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد : در بررسی‌های اخیری که در خصوص ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن انجام شد ، در شهرهایی که زمین بیش از تعداد ثبت نامی‌ها تامین شده است ، اعلام کرده‌ایم مردم عزیز کشور در سامانه ثبت نام کنند . لذا از همه هموطنان درخواست می‌کنم حتماً در این فرصت که سامانه بازگشایی شده است ، نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند ؛ چرا که در این مناطق عنوان شده ، زمین موجود است و امکان ساخت نیز وجود دارد .




    مطالب مرتبط

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در شانزدهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی ، ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از اختصاص زمین به نهضت ملی مسکن به میزان بیش از ۶ برابر مسکن مهر خبر داد و گفت : عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی به اهمیت راه و مسکن روستایی پرداخت و گفت : امسال بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین و ۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن در ...

    |

    مقرر شد تا سه کارگروه به منظور پیگیری مالی پروژه‌های در حال احداث ، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای اجرای به موقع پروژه‌های در دست ساخت و پیگیری صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کیفی‌سازی تشکیل شود .

    |

    نظرات کاربران