در حال بارگذاری ...
  • کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن با اجرای فناوری‌ های نوین ساختمانی

    با اجرای فناوری های نوینی که مجوز فعالیت دارند سه موضوع کاهش قیمت تمام شده، کاهش سرعت ساخت و ارتقای کیفیت ساخت محقق می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با معرفی برخی از فناوری های نوین ساختمانی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از کاهش ۲۰ درصدی قیمت تمام شده در پروژه های بهره‌مند از فناوری های نوین خبر داد .

    محمدمهدی حیدری در خصوص ورود شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن توضیح داد : از اواسط سال گذشته سیستم خانه‌های پرینت سه بعدی در دستورکار قرار گرفت که مجوز آن صادر شد و هم اکنون در طرح نهضت ملی مسکن به عنوان الگو و نمونه در حال اجراست . سیستم‌های ساختمانی پنل‌های AAC و همچنین سیستم large panel از دیگر فناوری‌های نویی است که توسط قرارگاه شهید رجایی و قرارگاه خاتم در دست اجراست . به این فناوری‌های نوین مجوز داده شده و هم اکنون سیستم large panel قرارگاه خاتم الانبیا در مهرگان قزوین شروع شده است .

    سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در خصوص ویژگی های این فناورهای نوین در اجرای واحدهای ساختمانی اعلام کرد : با اجرای فناوری های نوینی که مجوز فعالیت دارند سه موضوع کاهش قیمت تمام شده ، کاهش سرعت ساخت و ارتقای کیفیت ساخت محقق می‌شود .

    حیدری ادامه داد : هم اکنون در پروژه مهرگان قزوین سیستم large panel قرارگاه شهیدرجایی که مربوط به قرارگاه خاتم و قرارگاه امام حسن است اجرایی شده و مرکز تحقیقات کار نظارت آن را در چهار نوبت انجام داده است . در خصوص پرینت سه بعدی نیز قرار است که در مهرگان قزوین واحدهای تجاری با سیستم پرینت سه بعدی اجرا شود . در ایوانکی و در یزد احداث واحدهای مسکونی و تجاری به شکل پرینت سه بعدی اجرا خواهد شد .

    سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در خصوص مراحل بهره‌برداری از سیستم های نوین ساختمانی توضیح داد : صاحبان صنعت با ادارات کل راه و شهرسازی و شهرهای جدید وارد مذاکره می‌شوند و در بخش نظارت مرکز تحقیقات از ابتدا تا انتها از طراحی تا اجرا و تکمیل حضور کامل دارد . اجرای  فناوری‌های جدید ساختمانی از جمله سیستم large panel ، سیستم پرینت سه بعدی حدود ۲۰  درصد به کاهش قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن می انجامد. سرعت ساخت نیز در  اجرا با این سیستم‌ها بسیار کوتاه خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نشست خبری به تشریح برنامه‌های آن مرکز ...

    |

    واحدهای مسکونی نیروهای مسلح ، ذیل تفاهم نامه مابین وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان ساخته می شود و در سایر شهرستانهای استان نیز برنامه ریزی لازم جهت تامین زمین و تعریف پروژه صورت می گیرد .

    |

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد تومان در قالب کمک به واحدهای باقیمانده مسکن مهر شهرهای جدید ، استان‌ها و پروژه‌های خدمات زیربنایی و روبنایی شامل درمانگاه ، مدرسه ، مسجد و سایر از محل صندوق ملی مسکن پرداخت و حمایت شد .

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    نظرات کاربران