در حال بارگذاری ...
  • تایید اساسنامه صندوق ملی مسکن توسط شورای نگهبان

    هر چند تصویب و ابلاغ هرچه سریعتر اساسنامه برای عملیاتی شدن برنامه های صندوق بسیار حیاتی بوده اما با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی ، برای پیشبرد امور ، معطل تصویب اساسنامه نماندیم و فعالیت هایی برای راه اندازی صندوق آغاز کردیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس هیات عامل صندوق ملی مسکن از تایید اساسنامه این صندوق توسط شورای نگهبان خبر داد .

    مسعود رهنما گفت : با توجه به رفع اشکالاتی شورای نگهبان از سوی هیات دولت در جلسه هیات دولت در تاریخ اول آبان ماه ، سرانجام اساسنامه صندوق ملی مسکن در جلسه اخیر شورای نگهبان مغایر با شرع و قانون اساسی شناخته نشد و برای ابلاغ و اجرا به هیات دولت ارسال شد .

    رهنما با اظهار امیدواری نسبت به ابلاغ اساسنامه نهایی صندوق از سوی دولت طی روزهای آینده ، اظهار داشت : هر چند تصویب و ابلاغ هرچه سریعتر اساسنامه برای عملیاتی شدن برنامه های صندوق بسیار حیاتی بوده اما با تاکیدات وزیر راه و شهرسازی ، برای پیشبرد امور ، معطل تصویب اساسنامه نماندیم و فعالیت هایی برای راه اندازی صندوق آغاز کردیم .

    مهندس رهنما اضافه کرد : طی این مدت نسبت تهیه و تجهیز ساختمان صندوق اقدام شد . علاوه بر این با برگزاری جلسات فشرده در معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی ، ساختار اجرایی صندوق را برای ارسال به سازمان امور اداری و استخدامی تا حدودی نهایی کردیم .

    رییس هیات عامل صندوق ملی مسکن اضافه کرد : هیات عامل صندوق تاکنون دوجلسه برای تدوین آیین نامه های داخلی، چگونگی جذب منابع صندوق ، چگونگی تسریع در ثبت اساسنامه صندوق در اداره کل ثبت شرکت ها و چگونگی دریافت شناسه ملی صندوق برگزار کرده است . علاوه بر این برگزاری نشست با نخبگان مالی ، پولی و سرمایه گذاری کشور از دیگر اقدامات اخیر صندوق بوده است .




    مطالب مرتبط

    بر اساس دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اهتمام جدی اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو نسبت به تکمیل واحدها و رفع نواقص مجتمع‌ها ، مقرر گردید که این امر با همکاری وزارت ، سازمان ملی زمین و مسکن ، صندوق ملی مسکن و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر انجام گیرد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی ، در ماه‌های آینده سامانه تامین منابع مالی نهضت ملی مسکن با مشارکت مردم و به کارگزاری بانک مسکن از سوی صندوق ملی مسکن راه‌اندازی و رونمایی خواهد شد . در این سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن برای جذب منابع عمومی مردم انجام می‌شود .

    |

    صندوق ملی مسکن به‌عنوان نهاد مالی در حوزه تأمین مالی مسکن کشور ، در کنار استفاده از منابعی مانند آورده متقاضیان ، منابع بانکی و تسهیلات دولتی ، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی مانند صندوق‌های املاک و مستغلات و مسکن و ساختمان اقدام به جذب سرمایه‌های خرد خواهد کرد .

    |

    شرکت عمران شهر جدید پردیس آمادگی دارد تا در صورت تأمین زیرساخت‌های آب ، برق و گاز ، ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی و ۳ هزار واحد مسکن مهر را در خردادماه تکمیل کرده و تحویل متقاضیان بدهد .

    |

    با تأکید وزیر راه و شهرسازی و تلاش‌هایی که در شهرهای جدید در حال انجام است ، تمامی واحدهای باقیمانده مسکن مهر پردیس قبل از اتمام دولت سیزدهم ، تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد . در خردادماه حدود ۳ هزار واحد مسکن مهر در پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود .

    |

    نظرات کاربران