در حال بارگذاری ...
  • شهرک سازی و توافق با بخش خصوصی ، دو راهکار مهم برای تکمیل طرح نهضت ملی مسکن خوزستان

    شناسایی و مکان یابی زمین های مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان انجام شود . استفاده از اراضی سایر دستگاه ها نیز ظرفیت بسیار خوبی است که می توان از آن استفاده کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهرک سازی و توافق با بخش خصوصی را ۲ راهکار مهم برای تکمیل نهضت ملی مسکن خوزستان دانست .

    ارسلان مالکی در نشست مشترک قرارگاه ملی مسکن و شورای مسکن خوزستان که در اهواز برگزار شد ، اظهار کرد : اهواز یک کلانشهر است که بیشترین کمبود مسکن را طبق مطالعات انجام شده دارد و به همین منظور برای اجرای طرح های مسکن باید تامین زمین را پیش بینی کنیم . بهترین راه این است که با توافق با مالکان بخش خصوصی بخشی از زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن را در کلانشهر اهواز تامین کنیم .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : یکی دیگر از اقداماتی که می توان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان اجرایی کرد شهرک سازی است که در قانون جهش تولید نیز آمده است . شناسایی و مکان یابی زمین های مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان انجام شود . استفاده از اراضی سایر دستگاه ها نیز ظرفیت بسیار خوبی است که می توان از آن استفاده کرد .

    وی تصریح کرد : می توان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان از زمین های سایر دستگاه های اجرایی استفاده کرد تا بتوانیم اجرای این طرح را در استان با سرعت بالاتری پیش ببریم . یک قرارگاه در راه و شهرسازی خوزستان برای تامین زمین و همچنین یک کارگروه با تشخیص استاندار خوزستان در این خصوص باید تشکیل شود تا این موارد را به صورت همزمان پیش ببرد .

    مالکی عنوان کرد : بحث آماده سازی زمین برای اجرای این طرح بسیار مهم است زیرا اختصاص زمین به صورت خام است اما باید زمین پس از تخصیص آماده شود تا بتوانیم بر روی آن طرح نهصت ملی مسکن را اجرایی کنیم . منابع آماده سازی زمین نیز از محل منابع سازمان ملی زمین و مسکن تامین می شود و در این زمینه همه اختیارات را به استان ها داده ایم تا آن ها بتوانند با استفاده از این اختیارات کارها را پیش ببرند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بحث مسکن مهر بیان کرد: مشکلات مسکن مهر خوزستان با نصف کشور برابری می کند. جبران عقب ماندگی مسکن مهر خوزستان نیازمند کار جهادی است که باید به صورت انقلابی و جهادی این مشکل برطرف شود. این کار نیازمند یک توان و پیگیری ویژه است که با حمایت استاندار خوزستان می توانیم شاهد حل مشکلات مسکن مهر خوزستان باشیم.




    مطالب مرتبط

    ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان ویژه محرومین در دستور کار قرار دارد . یکی از مهمترین اولویت های کشور و استان مقوله مسکن است که با تمام توان و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود برای تامین مسکن مردم تلاش خواهیم کرد .

    |

    این پروژه در یک‌هزار و ۷۵۰ قطعه زمین به مساحت ۱۵ هکتار احداث خواهد شد که با شروع این عملیات در حقیقت شروع آماده‌سازی ۴۵۰ هکتار از زمین‌های این پروژه آغاز شده که در مجموع پروژه‌های آماده‌سازی در استان بوشهر به ۶۵۰ هکتار زمین رسید .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    در بخش بهسازی ، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ، ساخت ۴۹۰ هزار و ۸۲۸ واحد مسکونی آغاز شده که از این تعداد آغاز و ۲۴۰ هزار و ۳۱۶ واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    از ۴۹۱ هزار و ۴۸۵ واحدی که در دست اجراست به تعداد ۲۴۹ هزار و ۳۰۳ واحد روستایی ، ۲۱۰ هزار و ۹۷۷ واحد شهری و مابقی در سایر پروژه‌ها در دست اجراست که در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند .

    |

    نظرات کاربران