در حال بارگذاری ...
  • تأکید بر تسریع فرآیند صدور اسناد مالکیت در سکونتگاه‌های غیررسمی

    مالی اولیه طرح تامین شده و اعطای مشوق‌های باقی مانده آن به عهده شهرداری هاست که اصلی ترین بازیگران موضوع تخفیف ها و مشوق ها هستند . تمام تخفیف‌ها و مشوق‌های مشمول مناطق محروم کشور شامل مناطق هدف بازآفرینی شهری نیز می‌شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد : از آنجایی که سکونتگاه‌های غیررسمی اغلب فاقد سند مالکیت هستند قرار شد تا در جهت تولید مسکن و بازآفرینی نواحی مذکور پیرو آیین‌نامه اجرایی صادر شده در این حوزه و همچنین اراضی متعلق به دولت ، ادارات کل راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن با همکاری شرکت بازآفرینی به جد پیگیر موضوع شده و فرآیند صدور سند مالکیت را سرعت بخشند .

    هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد : خوشبختانه در جلسه شورای اجتماعی که هفته گذشته با حضور اعضا برگزار شد با سه پیشنهاد ارائه شده در حوزه بازآفرینی شهری موافقت شد . تأکید بر حوزه مسکن ، استحکام‌سازی و نوسازی آن به عنوان مهم‌ترین موضوع مربوط به بخش بازآفرینی در این جلسه بود که پایه اصلی آن واگذاری اراضی و صدور اسناد مالکیت خواهد بود . 

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین خبر داد : در این جلسه با اشاره به اینکه شهرهای کوچک فاقد سینما هستند از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شد تا به وسیله برنامه اقدام مشترک و تصویب در ستاد بازآفرینی استانی ، این اقدام از محل اعتبارات فرهنگی ستاد ملی به انجام برسد . پیرو گزارش سازمان صداو سیما در حوزه بازآفرینی شهری نیز مقرر شد با هدف ترویج و اطلاع‌رسانی صحیح برنامه‌ای در حوزه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی داخل بافت تهیه و پخش شود که در این راستا تفاهمنامه ای را با این عزیزان به امضا خواهیم رساند .

    گفتنی است مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران چندی پیش در مراسم امضا و مبادله تفاهم نامه مشترک میان شرکت بازآفرینی شهری ایران ، شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن و سازمان نوسازی شهر تهران با تأکید بر اینکه توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی نیز از دیگر برنامه‌های بازآفرینی شهری است اعلام کرده بود : دولت در این زمینه در حد بضاعت خود کمک‌های لازم را ارائه کرده و کسری ۴ هزار میلیارد تومانی بازآفرینی شهری طی تفاهم نامه ای با سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شده است که با این مبلغ ، خدمات روبنایی و زیربنایی به مردم ساکن در بافت های هدف ارائه می‌شود .

    عشایری با بیان اینکه نقش دولت در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار حمایتگری است ، گفت : منابع مالی اولیه طرح تامین شده و اعطای مشوق‌های باقی مانده آن به عهده شهرداری هاست که اصلی ترین بازیگران موضوع تخفیف ها و مشوق ها هستند . تمام تخفیف‌ها و مشوق‌های مشمول مناطق محروم کشور شامل مناطق هدف بازآفرینی شهری نیز می‌شوند . در همین راستا تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران در بازآفرینی بافت های فرسوده و ناکارآمد تعلق می‌گیرد .

    وی با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری یک برنامه اجتماعی با پیوست کالبدی است ، افزود : امیدوارم بتوانیم در راستای ساخت ، بهسازی و نوسازی ۱۰۰هزار واحد مسکونی گام برداریم . طرح استفاده از اراضی دولتی برای پروژه‌های بازآفرینی شهری در دستور کار قرار گرفته است که این اراضی باید ۱۵ روز پس از تحویل در اختیار توسعه گران قرار گیرند .

    عشایری تصریح کرد : توافقات اولیه درخصوص واگذاری تمام اختیارات دولت در بازآفرینی شهری به جز صدور صلاحیت موضوع ماده ۴ به شهرداری‌ها انجام شده است . این موضوع با اعلام آمادگی شهرداری‌ها در آینده تصویب خواهد شد . تمام تخفیف‌هایی را که شهرداری در طرح بازآفرینی شهری به سرمایه گذاران اعطا می‌کند باید توسط دولت به شهرداری‌ها پرداخت شود . همچنین شهرداری باید سالانه ۳۵ میلیارد تومان بابت انشعابات ، تخفیف در نظر بگیرد .




    مطالب مرتبط

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    این پروژه‌ها در محورهای مختلفی شامل احداث و ارتقا شبکه زیرساختی ، ارتقا وضعیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ، احداث و توسعه امکانات و خدمات روبنایی ، بهسازی ، نوسازی ، مرمت و مقاوم‌سازی مسکن و اسکان مجدد ، ارتقا وضعیت اقتصادی و تهیه طرح‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ...

    |

    در طول سه سال گذشته عملکرد صورت‌های مالی شرکت بازآفرینی شهری ایران در پنج مجمع برگزار شده از سوی اعضای این مجمع مطلوب و منصفانه اعلام شده است .

    |

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    نشست‌های برگزار شده توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل موضوعاتی حول محور سیاست‌های نوسازی مسکن با رویکرد محله‌ای، تامین مسکن در بافت‌های فرسوده ، جلوگیری از گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی و نوآوری در بازآفرینی محلات شهری با حضور اساتید دانشگاه و فرهیختگان بوده است .

    |

    نظرات کاربران