در حال بارگذاری ...
  • تخصیص قیر رایگان برای آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهری استان خراسان شمالی

    در همین راستا مقرر است جلسه ای رسمی با حضور شهرداران مزبور جهت مبادله و تحویل اسناد قیر تخصیصی برگزار گردد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی از تخصیص قیر رایگان جهت اجرای آسفالت محلات هدف نیازمند بازآفرینی شهری استان خبر داد .

    جواد عمادیان فر اظهار داشت : با پیگیری های مستمر اداره کل راه و شهر سازی استان حدود تقریباً ۱۲۰۰ تن قیر رایگان به استان خراسان شمالی اختصاص یافت .

    عمادیان در این خصوص گفت : در راستای تخصیص قیر رایگان جهت بازآفرینی محلات هدف با پیگیری های به عمل آمده از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان ۱۱۲۶ تن قیر به شهرداری های بجنورد ، شیروان و اسفراین تخصیص داده شد که شهرداری ها موظف به استفاده از قیر رایگان صرفاً در محلات مورد تفاهم می باشند .

    سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان متذکر شد : در همین راستا مقرر است جلسه ای رسمی با حضور شهرداران مزبور جهت مبادله و تحویل اسناد قیر تخصیصی برگزار گردد .




    مطالب مرتبط

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    با تخصیص قیر رایگان از سوی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شهرداری‌های استان ، آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی در ۱۰ شهر استان شامل زاهدان ، زابل ، هامون ، زهک ، جزینک ، علی‌اکبر ، گلشن ، سوران ، سیرکان و تفتان در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پس از اطمینان از قرارگیری ملک در بافت فرسوده متقاضی می‌تواند از حمایت‌های صدور مجوزها و انشعابات ، حمایت و کمک‌های مالی (وام)، حمایت و کمک‌های شهرسازانه (کالبدی) و واحد در مقابل زمین و یا واحد معوض ، استفاده کنند .

    |

    نظرات کاربران