در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات صورت گرفته در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری استان گیلان

    در بحث بافت‌های فرسوده و پروژه بازآفرینی به ۱۲ هزار واحد تاکنون تسهیلات پرداخت شده است و در این میان ۲ ، ۳ پروژه هم تحویل داده شده است . کتابخانه سلیمان داراب ، پیست دوچرخه سواری محله عینک که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است از جمله این طرح‌هاست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت : محله‌های هدف طرح بازآفرینی در استان گیلان ۱۸ محله هستند که کارهای مطالعاتی و اجرایی در این محلات در حال انجام است تا به صورت متوازن تا پایان سال جاری پروژه‌های آن‌ها را در شرایط خوبی قرار گیرند .

    رضا علی نیا در خصوص پروژه‌های بازآفرینی این استان اظهار داشت : اعتبارات ابلاغ شده و در این خصوص جلساتی را با مسئولان سازمان برنامه و بودجه استان ، شهرداری و فرمانداران شهرهای هدف برگزار کرده‌ایم . در این خصوص اما یکسری پروژه از اعتبارات قبلی انجام گرفته که از جمله آنها پرداخت تسهیلات کم بهره به ۳۷۸۵ با سود ۹ درصد بوده است . ۴۰ میلیارد اعتبار برای کارهای زیربنایی ، روبنایی ، اصلاح کلیه معابر و بافت فرسوده تخصیص داده شده که بابت آن در حال رایزنی های لازم هستیم .

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان گیلان با تاکید بر اقدام مشترک و لزوم همکاری و همیاری همه دستگاه‌های استانی در بحث بازآفرینی گفت : بعد از ابلاغ برنامه اقدام مشترک در بحث بازآفرینی شهری ۲ ، ۳ جلسه را با مسئولان سازمان برنامه بودجه استان ، مدیرکل فنی استانداری انجام دادیم . با این حال لازم است که تعامل و تفاهم بیشتری در اقدام مشترک وجود داشته باشد و این ضرورت دارد که از قدرت و همراهی حاکمیت در استان که استانداری است ، بهره لازم برده شود . به همین خاطر جلساتی را طی چند روز آینده با معاون عمرانی استانداری داریم تا بتوانیم بقیه مدیران دخیل در پروژه بازآفرینی را به خوبی همراه کنیم .

    علی نیا در خصوص اقدامات صورت گرفته در محلات هدف در طرح بازآفرینی شهری ، گفت : در بحث بافت‌های فرسوده و پروژه بازآفرینی به ۱۲ هزار واحد تاکنون تسهیلات پرداخت شده است و در این میان ۲ ، ۳ پروژه هم تحویل داده شده است . کتابخانه سلیمان داراب ، پیست دوچرخه سواری محله عینک که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است از جمله این طرح‌هاست . هرچند که در این محلات باید به چند پروژه دیگر از جمله خانه‌های سلامت و ساختمان گفتمان شهری هم اشاره داشته باشیم . این پروژه‌ها در محله اجرا و بهره‌برداری هستند و طبق برآورد صورت گرفته هرکدام از آنها پیشرفت بالای ۴۰ درصد داشته‌اند . در همین زمینه به دنبال این هستیم تا با اختصاص اعتبارات لازم با سرعت بیشتری این پروژه‌ها پیشرفت داشته باشند .

    معاون بازآفرینی شهری و مسکن استان گیلان با اشاره به بودن ۱۸ محله هدف در این استان اظهار داشت : محله‌های هدف طرح بازآفرینی در استان گیلان ۱۸ محله هستند که این محلات در انزلی ، رشت ، لنگرود و لاهیجان قرار دارند . کارهای مطالعاتی و اجرایی در این محلات در حال انجام است و تلاش داریم به صورت متوازن تا پایان سال جاری پروژه‌های آن‌ها در شرایط خوبی قرار گیرند .




    مطالب مرتبط

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    حدود ۳۴ درصد از ساخت و سازها در استان به سمت سکونتگاه‌های غیررسمی رفته است . به نحوی که امروز استان کرمانشاه در بازآفرینی شهری از رده‌های آخر به رتبه پنجم کشور رسیده است و شهر کرمانشاه هم در جایگاه سوم قرار دارد .

    |

    ایجاد آمادگی لازم و مقاوم‌سازی زیرساخت‌ها و مجتمع‌های زیستی استان ، به‌ویژه شهرها که محل زیست عمده جمعیت استان هستند ، به منظور ایجاد تاب‌آوری لازم و کاهش تأثیرات منفی پدیده تغییرات اقلیمی ضروری است .

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    نظرات کاربران