در حال بارگذاری ...
  • رویکرد بازآفرینی شهری به عنوان اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه شهری

    حضور سرمایه‌گذاران و نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد در این نمایشگاه نشان‌دهنده اهمیت وزارت راه و شهرسازی و به ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری در مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و محیطی علاوه بر مسائل کالبدی بوده و در عین حال ثابت می‌کند که حضور تمامی کنش‌گران در این حوزه برای تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده امری ضروری است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تغییر رویکرد در ساماندهی به بافت‌های هدف و بحث بازآفرینی به روشنی در نمایشگاه مسکن ، شهرسازی و بازآفرینی مشخص است ، گفت : حضور سرمایه‌گذاران و نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد در این نمایشگاه نشان‌دهنده اهمیت وزارت راه و شهرسازی و به ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری در مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و محیطی علاوه بر مسائل کالبدی است .

    منا عرفانیان با تأکید بر اینکه در این دوره رویکرد بازآفرینی شهری به عنوان سیاست غالب بر تمام برنامه‌های وزارتخانه و تمام نهادهای مسئول در حوزه توسعه شهری مدنظر قرار گرفته است ، گفت : به همین دلیل است که نمایشگاه مسکن در سال جاری با محوریت موضوع بازآفرینی برگزار و در دستور کار قرار گرفته است . واقعیت آن است نمایشگاهی که سال‌های قبل از سوی وزارتخانه برگزار می‌شد با تاکید بر موضوع حمل و نقل بود و دلیل اصلی تفکیک ۲ مبحث مسکن و حمل و نقل در سال جاری موضوع چند جانبه‌گرانه‌ای است که در حوزه بازآفرینی نیز به شدت مورد توجه قرار دارد .

    عرفانیان با تأکید بر اینکه ویژگی‌های اصلی برنامه بازآفرینی از جمله چندسویه‌نگری و مشارکت تمامی کنش‌گران در برگزاری این نمایشگاه نیز در اولویت قرار گرفته است ، گفت : حضور سرمایه‌گذاران و نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد در این نمایشگاه نشان‌دهنده اهمیت وزارت راه و شهرسازی و به ویژه شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستاد بازآفرینی شهری در مسائل فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و محیطی علاوه بر مسائل کالبدی بوده و در عین حال ثابت می‌کند که حضور تمامی کنش‌گران در این حوزه برای تحقق اهداف برنامه‌ریزی شده امری ضروری است .

    عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین اضافه کرد : قطعا این نمایشگاه به دلیل حضور متنوع گروه‌ها و کنش‌گران گوناگون فرصت بسیار خوبی برای ایجاد همکاری و اطلاع‌رسانی در این بخش محسوب می‌شود چراکه برخلاف تصور همگان برای تمرکز وزارت راه و شهرسازی بر موضوعات کالبدی در این دوره از نمایشگاه ، به موضوعات فرهنگی به طور ویژه توجه شده است .

    این مقام مسئول با بیان اینکه تغییر رویکرد در ساماندهی به بافت‌های هدف و بحث بازآفرینی به روشنی در این دوره از نمایشگاه مشخص است گفت : شرکت بازآفرینی شهری نیز این فرصت را مغتنم شمرده تا ضمن اطلاع‌رسانی کامل در طول برگزاری نمایشگاه ، از تمامی گروه‌های مختلف در سطوح گوناگون کنش‌گران جهت مشارکت در پروژه‌های موجود دعوت به عمل آورد .




    مطالب مرتبط

    از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون برای بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد در محلات هدف بازآفرینی شهری استان پروانه نوسازی صادر شد . هدف گذاری ما در سال جاری بر صدور بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ پروانه نوسازی است .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    قرار است امسال به شکل سازمان یافته حلقه‌های میانی را شناسایی کرده و به آن‌ها آموزش‌های لازم داده شود تا بتوانند به عنوان پلی میان ساکنان بافت‌های فرسوده و سرمایه‌گذاران عمل کرده و آن‌ها را به نوسازی تشویق کنند .

    |

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    نظرات کاربران