در حال بارگذاری ...
  • تخصیص قیر یارانه‌ای برای محلات بازآفرینی شهری استان همدان

    برای پروژه های ۹۷ در شهرها از ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها خواهشمندیم برای فرآیند انتخاب پیمانکار با اداره کل راه و شهرسازی همکاری نمایند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ۹۵ محله هدف بازآفرینی در استان همدان مصوب شده است ، گفت : حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی شهری به عنوان اهرم تشویقی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی به استان همدان ابلاغ شده است .

    حسن ربانی ارشد در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان ، اظهار کرد : استان همدان در محلات فرسوده ۳۰۰۰ مسکن سهمیه دارد که تاکنون ۱۲۰۰ پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها صادر شده است .

    وی با تأکید بر اینکه انبوه‌سازان در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ثبت نام و مجوز تسهیل‌گری یا توسعه‌گری دریافت نمایند و در این طرح مشارکت کنند ، تصریح کرد : دولت برای ساخت و ساز در مناطق بازآفرینی یارانه می‌دهد و شهرداری‌ها نیز تخفیف صدور پروانه می‌دهند .

    ربانی ارشد با اشاره به پروژه‌های جاری در محلات استان ، افزود : در ۲ سال اخیر بیش از ۵ میلیارد تومان پروژه‌ در برخی شهرستانها اجرایی شده و در حال اقدام هستند که قصد داریم در سال آینده همه شهرستانها را دخیل کنیم .

    وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ موافقت‌نامه‌‌هایی برای اجرای پروژه‌های برخی شهرستانها وجود دارد گفت : برای پروژه های ۹۷ در شهرها از ستادهای بازآفرینی شهرستان‌ها خواهشمندیم برای فرآیند انتخاب پیمانکار با اداره کل راه و شهرسازی همکاری نمایند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه‌های پیشنهادی شهرداری‌ها باید پروژه‌های عام‌المنفعه و زودبازده باشد ، تصریح کرد : در استان همدان ۵۱ هکتار زمین در محلات بازآفرینی معرفی شده است که  از این میزان ۴۹ هکتار متعلق به راه و شهرسازی است .

    وی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواست تا زمین و املاکی که در محلات هدف بازآفرینی دارند را معرفی کنند و افزود : اعتبارات اهرم تشویقی به شرطی داده خواهد شد که شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی سهم خود را در بازآفرینی محلات بیاورند . با توجه به بررسی معیارها و شاخص های مختلف از جمله عملکردها ، در اعتبار تبصره ۱۸ در همدان ۱۶۰ میلیارد ریال ، ملایر ۶۱ میلیارد ریال ، نهاوند ۳۵ میلیارد ریال ، تویسرکان ۲۹ میلیارد ریال ، بهار ۲۲.۵ میلیارد ریال ، رزن ۲۱ میلیارد ریال ، کبودراهنگ ۲۷ میلیارد ریال ، فامنین ۱۶.۵ میلیارد ریال و اسدآباد ۲۲.۵ میلیارد ریال پیشنهاد داده شده است که مورد تصویب ستاد بازآفرینی استان قرار گرفت .

    ربانی ارشد از تخصیص قیر یارانه‌ای برای محلات بازآفرینی خبر داد و اظهار کرد : در سال گذشته ۱۱۰۰ تن قیر یارانه‌ای به شهرداری‌ها اختصاص داده شد و امسال نیز در مرحله اول ۱۰۰۰ تن ، مرحله دوم ۴۶۰ تن و مرحله سوم ۱۶۰۰ تن و در مرحله چهارم حدود ۱۶۰۰ تن قیریارانه‌ای تخصیص داده شد .




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

    |

    نظرات کاربران