در حال بارگذاری ...
  • ضرورت تبدیل شهر قم به نگین شهرسازی منطقه

    هم سازمان ملی زمین و مسکن و هم شرکت بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری به صورت مشارکتی پروژه‌ها را اجرایی خواهند کرد . در این میان بخش خصوصی نیز حتما باید نقش مهمی را ایفا نماید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه توجه به شهرسازی قم از اهمیت بالایی برخوردار است گفت : قم باید به نگین شهرسازی منطقه تبدیل شود .

    محمد اسلامی ۲۵ بهمن ماه در سفر به استان قم ضمن شرکت در جلسه ستاد بازآفرینی استان که با حضور معاونان خود در حوزه های سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری و معاون پارلمانی و همچنین سایر مسئولان ستادی و استانی در محل استانداری قم برگزار شد ضمن شنیدن پیشنهادها و نظرات مسئولان استانی گفت : ما هنوز برای قم کاری نکردیم و هنوز در حد بیان مساله قرار داریم اما هم قانون ، هم آیین‌نامه‌ها ، هم ظرفیت‌ها و ساختارها برای آغاز عملیات بازآفرینی شهری وجود دارد و باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم .

    وی همچنین توجه به شهرسازی قم را از نکات حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد : قم شهر مقدسی است و باید به نگین شهرسازی منطقه تبدیل شود که این مهم با رهبری و مدیریت استاندار و حمایت‌های ما در وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان ذی‌ربط به تحقق می‌پیوندد . بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی زیبنده قم نیست و باید تلاش کنیم تا در جهت ساماندهی و رفع آنها اقدام عاجل نماییم .

    اسلامی با تاکید بر اهتمام شهرداری و شورای شهر قم به اجرایی کردن عملیات بازآفرینی شهری خطاب به معاون خود پژمان مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد آقای پژمان شرایط را فراهم می‌کند تا دستگاه‌های مسئول و به ویژه شهرداری پروژه‌ها را اجرایی کند و البته تاکید ما بر محتواگرا بودن پروژه‌ها است .

    وی با اشاره به بهبود کیفیت زندگی شهری مردم اعلام کرد : وقتی می‌گوییم بهبود کیفیت زندگی ، اولین اقدام تکلیف آیین‌نامه‌ها و ضوابط و همچنین دستورالعمل‌های اجرایی و اجتماعی در این حوزه‌ها است .

    وزیر راه و شهرسازی تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری قم را به عنوان پشتیبان اجرای طرح بازآفرینی شهری در قم مورد تایید قرار داد و گفت : هم سازمان ملی زمین و مسکن و هم شرکت بازآفرینی شهری با مشارکت شهرداری به صورت مشارکتی پروژه‌ها را اجرایی خواهند کرد . در این میان بخش خصوصی نیز حتما باید نقش مهمی را ایفا نماید .

    وزیر راه و شهرسازی در رابطه با اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری برای پشتیبانی طرح بافت‌های ناکارآمد شهری خاطر نشان کرد : این اقدام با مشارکت سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری انجام می‌شود تا تولید مسکن رونق گیرد و به کاهش سکونتگاه‌های غیررسمی در بافت شهری منجر شود . معابر تاریخی در شهر قم با مقتضیات خود ، بازآفرینی خواهند شد و مباحث گوناگون فرهنگی و اجتماعی در آن‌ها لحاظ می‌شود . چیزی که برای ما مهم است آغاز کار است .

    وزیر راه و شهرسازی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اهمیت معاونت شهرسازی و معماری این وزارتخانه تاکید کرد : خانم مهندس صادق در معاونت معماری و شهرسازی با همکاری آقای پژمان در شرکت بازآفرینی شهری و آقای نبیان در سازمان ملی زمین و مسکن کمک می‌کنند تا موتور محرک بازآفرینی شهری فعال و آغاز شود .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط ...

    |

    نظرات کاربران