در حال بارگذاری ...
  • بنیاد مسکن ملزم به تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار

    برای ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۵ روستای زیر ۲۰ خانوار اردستان طرح هادی تهیه شده است و روستاهایی که نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند با اولویت بندی مشخص شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت : ساخت حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خلاف در روستاهای کشور گزارش شد اما برخوردی صورت نگرفته است .

    محمدرضا شاملو در جلسه بررسی حل مسائل و مشکلات روستاهای اردستان با بیان اینکه بنیاد مسکن ملزم به تهیه طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است ، اظهار کرد : تهیه طرح هادی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار جزو تکلیف و وظایف بنیاد مسکن نیست . با این حال در صورت تخصیص اعتبار از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ، بنیاد مسکن تهیه طرح هادی برای روستاهای زیر ۲۰ خانوار را نیز در برنامه قرار خواهد داد .

    وی با بیان اینکه هشت هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که دوره ۱۰ ساله طرح هادی آنها به اتمام رسیده و نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند ، افزود : بازنگری در طرح هادی این تعداد روستا نیازمند ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار است .

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه اکثر روستاهای اردستان دارای مسکن زیاد و تعداد خانوار کم ثبت شده هستند که این موضوع در کمتر جایی از کشور مشاهده می‌شود ، گفت : تهیه طرح‌های هادی بر اساس شرح خدمات و جمعیت روستاها صورت می‌گیرد .

    شاملو با بیان اینکه در تهیه طرح‌های هادی هر میزان محدوده وسیع گرفته شود به نفع روستاییان است و مانع از تخلف ساخت و ساز می‌شود ، افزود : در حال حاضر ساخت حدود ۱۱۰ هزار واحد مسکونی خلاف در روستاهای کشور گزارش شده است اما برخوردی صورت نگرفته است .

    وی با بیان اینکه در تهیه طرح‌های هادی نظرات فرمانداران ، بخشداران ، شورا و دهیاری در نظر گرفته می‌شود تصریح کرد : برای ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۱۵ روستای زیر ۲۰ خانوار اردستان طرح هادی تهیه شده است و روستاهایی که نیازمند بازنگری در طرح هادی هستند با اولویت بندی مشخص شوند .

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه در صورت اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده مردم اردستان در مجلس برای بنیاد مسکن ، بنیاد مسکن نیز به همین میزان اعتبار در نظر خواهد گرفت ، افزود : همچنین معادل دو میلیارد تومان قیر نیز برای روستاهای اردستان اختصاص داده خواهد شد .

    شاملو با بیان اینکه در کارگروه ملی شش روستای اردستان به عنوان روستای هدف گردشگری پیشنهاد شده است ، خاطرنشان کرد : از محل فروش زمین در روستاها ۳۰ درصد از مبلغ برای خدمات و کارهای حقوقی و ۷۰ درصد برای خود آن روستا هزینه خواهد شد .

    وی با بیان اینکه بنیاد مسکن نگاه انتفاعی به زمین در روستاها ندارد و ۲۵ درصد زیر قیمت کارشناسی روز برای فروش زمین در روستاها در نظر گرفته خواهد شد ، افزود : سازمان بازرسی تا کنون به این مساله دوبار ایراد گرفته و از بنیاد مسکن به دیوان عدالت اداری شکایت داشته که در نهایت نظر بنیاد مسکن پذیرفته شده است .

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بنیاد مسکن محدودیتی در جهت پرداخت وام‌های نوسازی نخواهد داشت ، گفت : مسئله تفکیک در روستاها با معاون عمرانی وزیر کشور بررسی و در حال انعقاد تفاهم نامه برای کل کشور هستیم تا مسئله حل شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    نظرات کاربران