در حال بارگذاری ...
  • آمادگی بنیاد مسکن برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

    در صورتی که شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند این نهاد برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و اجرای پروژه‌های بازآفرینی آمادگی کامل دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تجربه مشترک با ستاد ملی بازآفرینی در شهرهایی چون زاهدان و چابهار از اعلام آمادگی این نهاد برای ساخت واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری به ویژه در شهر مشهد خبر داد .

    علیرضا تابش که شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی در استانداری خراسان رضوی برگزار شد حضور داشت ، اظهار کرد : بافت فرسوده و ناکارآمد مشهد بسیار پیچیده است و برای بازآفرینی آن باید با حوصله با این پیچیدگی‌ها برخورد کرد . 

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : در صورتی که شهرداری‌ها در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری زمین‌هایی را در اختیار بنیاد مسکن قرار دهند این نهاد برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت و اجرای پروژه‌های بازآفرینی آمادگی کامل دارد .

    محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد خراسان رضوی ۱۱۷ محله با چهار هزار و ۸۹۱ هکتار در ۳۱ شهر استان است .

    محدوده مصوب بافت‌های فرسوده و ناکارآمد مشهد نیز دو هزار و ۲۹۲ هکتار است و مشهد سومین شهر از نظر بزرگی مساحت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در کشور است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    ارائه مشوق‌های گوناگون از جمله مشوق‌های شهرسازانه و همچنین مشوق‌های حقوقی و قانونی بستری مناسب برای نوسازی فراهم کرده است که در کنار سود تسهیلات پایین‌تر نسبت به دیگر روش‌های ساخت می‌تواند روند نوسازی بافت‌های فرسوده را تسریع کرده و به فرایند نو شدن شهرها که در تمامی ...

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    نظرات کاربران