در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح جامع شهر تربت‌حیدریه در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران

    تاکید شده است تا طرح برای افق طرح با نرخ رشد طبیعی و جمعیت ۱۷۷۲۰۰ نفر به روز رسانی شود. همچنین نظر شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان‌رضوی در خصوص تامین و تخصیص آب برای جمعیت موردنظر در افق طرح گرفته شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب طرح جامع شهر تربت‌حیدریه در بیست و دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست وزیر راه و شهرسازی خبر داد .

    در بیست و دومین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران که به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، دبیری فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورا و معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه و اعضای اصلی شورا در ساختمان دادمان وزارتخانه برگزار شد با طرح جامع شهر تربت‌حیدریه موافقت شد و این طرح به تصویب رسید .

    فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در این رابطه گفت : طرح جامع تربت حیدریه در استان خراسان‌رضوی در بیست و یکمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسید و بر این اساس مقرر شد تا افق طرح برای ۱۴۱۰ دیده شود . تاکید شده است تا طرح برای افق طرح با نرخ رشد طبیعی و جمعیت ۱۷۷۲۰۰ نفر به روز رسانی شود. همچنین نظر شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان‌رضوی در خصوص تامین و تخصیص آب برای جمعیت موردنظر در افق طرح گرفته شود .

    دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، از ویژگی‌های این طرح را توجه ویژه مشاور به اراضی کشاورزی عنوان کرد و گفت : بارگذاری بر روی اراضی کشاورزی در طرح ارایه شده و مصوب خارج شده است و تلاش فراوانی صورت گرفته است تا بارگذاری بیشتری بر روی اراضی کشاورزی انجام نگیرد . طرح جامع شهر تربت حیدریه طرح مناسبی با رعایت تمامی نکات موردتاکید شورا از جمله توجه به اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است و این طرح با چند شرط که جزئیات آن طی مصوبه ابلاغ می شود اطلاع رسانی عمومی می‌شود .

    گفتنی است در این نشست ، جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور ، تقی‌زاده‌خامسی معاون وزیر نیرو ، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی ، صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست ، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، طالبیان معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ، عدل معاون سازمان برنامه و بودجه ، نماینده پدافند غیرعامل کشور و اعضای شورای‌عالی شهرسازی و معماری حضور داشتند . همچنین نمایندگان استانی نیز برای ارایه توضیحات و اخذ تصمیم نهایی به روال گذشته در جلسه حضور بهم رساندند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از تصویب راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور ، ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بخشنامه‌های جداگانه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ، مهندسان مشاور و پیمانکاران ، هشت ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی اعلام کرد : مطالعات تعیین حریم گسل های شهر ارومیه به سرپرستی رییس بخش زلزله آن مرکز به ...

    |

    بافت‌های فرسوده شهری به عنوان عرصه و بستری مناسب برای تولید مسکن به شمار می‌روند، چراکه دارای زیرساخت‌های لازم و کافی برای توسعه ساخت‌وساز هستند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار چهارمحال و بختیاری با مکانیابی کنونی احداث شهرک آلونی به ...

    |

    نظرات کاربران