در حال بارگذاری ...
  • نیاز به اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه مترو شهر پرند

    طبق آخرین مذاکرات انجام شده با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، پیمانکار پروژه و مدیرعامل شرکت مترو تهران قرار شد تا شرکت عمران شهر جدید پرند از محل منابع داخلی خود نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وطن‌خواهی با تأکید بر اینکه این پروژه برای تکمیل و بهره‌برداری به ۴۷۰ میلیارد تومان منابع نیاز دارد گفت : دستگاه اجرایی این پروژه شهرداری است ولی از آنجایی که تکمیل مترو برای ما بسیار اهمیت داشته و توسعه آن منجر به توسعه شهر خواهد شد ، هرگونه اقدام برای کمک به بهره‌برداری هرچه سریعتر از آن را انجام خواهیم داد .

    محسن وطن‌خواهی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند در خصوص اخرین وضعیت پروژه تکمیل مترو این شهر جدید بیان کرد : خوشبختانه در حال حاضر اقدامات مربوط به حوزه تملک و بخش عمده‌ای از تأمین ابنیه فنی این پروژه تمام شده و مشکل اصلی در تأمین تجهیزات فنی و حمل و نقلی گزارش شده است .

    وی در این خصوص ادامه داد : طبق آخرین مذاکرات انجام شده با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، پیمانکار پروژه و مدیرعامل شرکت مترو تهران قرار شد تا شرکت عمران شهر جدید پرند از محل منابع داخلی خود نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق کند .

    این مقام مسئول همچنین اضافه کرد: با توجه به جلساتی که در اواخر سال گذشته با پیمانکار طرح داشتیم ، پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از طریق تهاتر اراضی به پروژه پذیرفته شد که در جلسه اخیر با شرکت متروی تهران اعلام کردیم به شرط فعال شدن عملیات اجرایی طرح ، این مبلغ به همراه ۱۰ میلیارد تومان دیگر را تا پایان ماه آینده پرداخت خواهیم کرد .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که مدیرعامل شرکت متروی تهران متعهد شده این پروژه را تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رساند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    امکان بهره‌مندی اپراتورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت از طریق فیبر نوری میسر می‌شود و شهروندان از اینترنت پرسرعت و باکیفیت برخوردار خواهند شد .

    |

    مصوبه احداث پروژه متروی تهران - پرند مربوط به ۱۳۸۹ است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت . از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰ به بعد کار ، عملا تعطیل شد و پروژه در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد تحویل دولت سیزدهم شد .

    |

    در حال حاضر ۸۰ پروژه هوشمندسازی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در شهرهای جدید آغاز شده که تا کنون نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند ، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر و به پایان رساندن آن‌ها یکی از اولویت‌های ما در سال جاری خواهد بود .

    |

    پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    نظرات کاربران