در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان وام بلاعوض و تسهیلات به سیل زدگان

    وزارت کشور اعلام کرده که خیرین گسترده به کمک دولت بیایند و با وام و بلاعوض و آورده خیرین و حمایت ها و خدماتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارایه می‌دهد که شامل خدمات فنی ، مهندسی ، مصالح ، تامین مصالح و... است تلاش می‌کنیم همکاری مستمری انجام شود تا واحدهای مسکونی در مدت زمان تعیین شده ، آماده شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علیرضا تابش با اعلام این که تفاهم‌نامه نظارت بر بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زدگان بین بنیاد مسکن با دانشگاه تهران منعقد شده است ، اعلام کرد : ۶ هزار میلیاردتومان وام بلاعوض و تسهیلات به سیل‌زدگان اختصاص می‌یابد .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص وضعیت بازسازی و همچنین میزان تسهیلاتی که به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود به ارایه توضیح پرداخت . ۱۰۱ هزار واحد مسکونی تعمیری و بالغ بر ۶۳ هزار واحد مسکونی احداثی تاکنون شناسایی شده اند . همچنین ، ۱۲۰ هزار واحد تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند و سایر آمارگیری‌ها در حال انجام است . پیش بینی می شود ، ظرف روزهای آینده پرونده تمامی سیل‌زدگان تشکیل ‌شود .

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص میزان و نوع تسهیلات به سیل‌زدگان نیز توضیح داد : تسهیلات در شهر ۵۰ میلیون تومان ، در روستا ۴۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد است بعلاوه آنکه به سیل‌زدگان ۱۲ میلیون تومان در شهر و در روستا ۱۰ میلیون تومان بلاعوض نیز پرداخت می‌شود . همچنین ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی بعلاوه ۵ میلیون تومان بلاعوض به هر خانوار سیل زده تعلق می‌گیرد .

    تابش همچنین از ارایه سیمان رایگان و سایر امکاناتی از جمله نقشه ، مشخصات ، ناظر و پروانه رایگان به سیل‌زدگان خبر داد و گفت : اینها رقمی در حدود ۱۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی می‌شود که کمکی برای هر خانوار سیل زده به شمار می‌رود . قطعا برای اتمام واحدهای مسکونی سیل‌زدگان از کمک خیرین استفاده می‌شود . خیرینی همچون بسیج ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام ، کمیته امداد ، روحانیون و مساجد برای تکمیل واحدهای مسکونی سیل زدگان به کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیایند . انتظار می رود تا خیرین به کمک افراد ناتوان برای تکمیل واحدهای مسکونی ملحق شوند .

    همکاری بنیاد مستضعفان برای تکمیل واحدهای مسکونی سیل‌زدگان

    تابش از انعقاد تفاهم نامه ای با بسیج برای تکمیل ۲۰ هزار واحد مسکونی سیل زده خبر داد و گفت : ستاد اجرایی فرمان امام پذیرفته است که برای ۲۰ هزار واحد اعتبارات تکمیلی بیاورد . کمیته امداد نیز قول همکاری داده است . دستگاه‌های مختلفی هستند که برای کمک به احداث واحدهای مسکونی با بنیاد ارتباط برقرار کرده‌اند . در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیوه‌نامه‌ای برای تکمیل خانه‌ها تهیه کرده و به وزارت کشور داده‌ایم که در آنجا تصویب شده است .

    وی افزود : وزارت کشور اعلام کرده که خیرین گسترده به کمک دولت بیایند و با وام و بلاعوض و آورده خیرین و حمایت ها و خدماتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارایه می‌دهد که شامل خدمات فنی ، مهندسی ، مصالح ، تامین مصالح و... است تلاش می‌کنیم همکاری مستمری انجام شود تا واحدهای مسکونی در مدت زمان تعیین شده ، آماده شود .

    اختصاص زمین معوض به واحدهای مسکونی تخریب‌شده در حریم رودخانه‌ها

    تابش همچنین اعلام کرد : برای واحدهایی که به صورت کامل تخریب شده‌اند که عمدتا نیز در حریم رودخانه ها بوده است ، زمین معوض و رایگان هم در روستا و هم در شهر به سیل‌زدگان ارایه می‌شود . هم اکنون در شهرهای پلدختر و معمولان زمینی را تفکیک و آماده‌سازی کرده‌ایم . روستاهایی که باید تماما جابه‌جا شوند مکانیابی شده‌اند و تعداد قابل‌توجهی زمین تامین شده است که این زمین‌ها یا زمین‌های دولتی هستند و یا زمین‌هایی هستند که با آنها در توافق هستیم تا از مالکان آن خریداری کنیم .

    وی اعلام کرد : تاکنون برای بازسازی ها میزان مبلغی که اعلام شده است ۵هزار میلیاردتومان است که با مصوبه اولی که دولت داده یعنی یکهزار میلیاردتومان ؛ ۶ هزار میلیاردتومان تسهیلات و وام به سیل‌زدگان تعلق می‌گیرد . همچنین ۲۵۸۰ میلیاردتومان نیز بلاعوضی می‌شود که به واحدهای مسکونی سیل زده تخصیص داده می‌شود . اگر بانک ها با بنیاد مسکن همکاری کنند و به موقع تسهیلات را تامین کنند ، بازسازی ها آغاز خواهد شد .

    به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، تاکنون یکهزار میلیارد تومان تسهیلات و ۳۲۱ میلیاردتومان بلاعوض تامین شده است . همچنین ، هر خانواری ، ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی بعلاوه ۵ میلیون تومان بلاعوض می‌گیرند . به گفته وزیر کشور نیز تاکنون ۱۰۰ هزار وسیله و اسباب منزل برای ارسال به سیل زدگان، بسته‌بندی شده است .

    وی همکاری مردم را در بازسازی مناطق سیل‌زده بسیار موثر عنوان کرد و گفت : به عنوان نمونه در پلدختر زمین  دولتی وجود ندارد و مردم باید در این زمینه همکاری داشته باشند . سه قطعه زمین در منطقه پلدختر دیده ایم که در صورتیکه مالکان آنها توافق کنند ظرف یک هفته زمین خریداری و کارهای آماده سازی آن آغاز خواهد شد .

    ضرورت جابه‌جایی ۳۰۰ روستای احداث شده در حریم رودخانه‌ها

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ایجاد ۳۰۰ روستا در حریم رودخانه‌ها خبر داد و گفت : به فرموده مقام معظم رهبری خط قرمز ما این است که تاب آوری شهر را بعد از بازسازی مدنظر قرار دهیم . بدین معنا شهرها و مناطق سیل زده ای که دوباره احداث می شوند نباید بعد از بازسازی در اثر سیل دوباره خسارت نبیند ، اصول فنی در آنها رعایت ، مقاوم سازی انجام و همه مقررات فنی و اجرایی لحاظ شوند . به همین دلیل نیز تفاهم نامه ای را به منظور نظارت بر بازسازی ها با دانشگاه تهران منعقد کرده ایم . کارشناسی ها توسط بنیاد مسکن انجام می شود که از مهندسان خبره هستند . ولی در مرحله ساخت تفاهم نامه ای با دانشگاه تهران  منعقد کرده ایم که بر همه ابعاد بازسازی نظارت داشته باشند . از این به بعد نظارت دانشگاه تهران را در همه ابعاد بازسازی داریم .  




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران