در حال بارگذاری ...
  • دسترسی آزاد شهروندان به برنامه‌ریزی ها با ایجاد نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری

    هدایت ، راهبری و پایش طرح‌ها، مستندسازی تحولات در زمینه‌های کالبدی، فضایی و عملکردی در شهر تهران و ایجاد بستری برای تبادل نظر با صاحبنظران از جمله مهم‌ترین اهداف ایجاد این طرح است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرزانه صادق‌مالواجرد تشکیل نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه و عمران شهری (طرح جامع) را بستری برای تبادل نظر صاحبنظران دانست و افزود : با ایجاد چنین نهادی دسترسی آزاد شهروندان به برنامه‌ریزی‌های شهری و شهرسازی فراهم خواهد شد .

    فرزانه صادق‌مالواجرد معاون معماری و شهرسازی این وزارتخانه در مراسم امضای تفاهمنامه سه‌جانبه میان وزارت راه و شهرسازی ، شهرداری و شورای شهر تهران ، گفت : در طرح جامع مصوب شهر تهران که مربوط به سال ۱۳۸۶ است وجود نهاد مطالعاتی برای شهر تهران ، پیش‌بینی شده بود که در آن تهیه طرح‌های موضوعی و موضعی به عنوان زیر مچموعه طرح جامع ، بر عهده نهاد گذاشته و بر نظارت نهاد در تهیه این طرح‌ها تاکید شده بود . در سال ۸۹ بنا به تصمیم دبیر وقت شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ، تشکیل این نهاد ملغی و در آن زمان با استقبال شهرداری تهران مواجه شد .

    صادق‌مالواجرد یکی از عوامل مهم اختلاف و مغایرت‌های طرح تفضیلی را که در ادامه طرح جامع ، مصوب و ابلاغ شد، نبود نهاد مشترک ذکر کرد و افزود: اعضای این نهاد، وزیر راه و شهرسازی ، رئیس شورای‌ شهر و شهردار تهران هستند و قطعا حضور و مشارکتی که این اعضا در پایش و راهبری طرح‌ها از جمله طرح‌های موضوعی و موضعی که زیر مجموعه طرح‌های تفضیلی هستند ، دارند ، در تحقق‌پذیری طرح‌های تفضیلی و جامع تاثیرگذار است .

    این مقام‌ مسئول در وزارت راه و شهرسازی ، در خصوص اهداف ایجاد این نهاد گفت : هدایت ، راهبری و پایش طرح‌ها ، مستندسازی تحولات در زمینه‌های کالبدی ، فضایی و عملکردی در شهر تهران و ایجاد بستری برای تبادل نظر با صاحبنظران از جمله مهم‌ترین اهداف ایجاد این طرح است . با ایجاد چنین نهادی ، دسترسی آزاد شهروندان به برنامه‌ریزی شهری و شهرسازی فراهم خواهد شد .

    گفتنی است : مراسم امضای تفاهمنامه سه‌جانبه وزارت راه و شهرسازی ، شهرداری و شورای شهر تهران با عنوان نهاد راهبری و پایش طرح‌های توسعه شهری تهران ، امروز شنبه ۲۸ اردیبهشت با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ،‌ پیروز حناچی ،‌ شهردار تهران و محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .




    مطالب مرتبط

    این روند تا پایان اجرای مصوبات با پیگیری ایشان و تعامل و همدلی همه اعضای شورای مسکن استان انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ برای تامین زمین مورد نیاز ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار بوشهر ضمن ابلاغ مصوبه شورا در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت : اراضی طرح جوانی جمعیت و سرانه‌های خدمات شهری برای بیش از ۷۰ هزار متقاضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع جداسازی روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند ، مقرر شد این مورد در ...

    |

    نظرات کاربران