در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین اقدامات بنیاد مسکن در بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده

    توجه به روستاهایی که نیاز و آسیب بیشتری دیده اند ، اختصاص این رقم متغیر است که البته این کار نیز تا زمستان باید به اتمام برسد اما به ترتیب به چهار استان لرستان ، گلستان ، مازندران ، خوزستان به دلیل اثرات سیلاب ، توجه بیشتری شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علیرضا تابش با اعلام تخصیص اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومانی دولت برای احداث ۳۰ هزار واحد مسکونی سیل‌زده شهری و روستایی ، گفت : پنج هزار میلیارد تومان وام بلاعوض و ارزان قیمت برای بازسازی واحدهای مسکونی مناطق سیل زده از سوی دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده تخصیص یافته است .

    علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره آخرین اقدامات سیل در کشور به ارائه توضیح پرداخت .

    وی اعلام کرد : بازسازی مناطق سیل‌زده بلافاصله پس از اتمام سیلاب ، آغاز شد . اولویت بازسازی‌ها واحدهای تعمیری بودند که در این رابطه تلاش‌ها در حال انجام است . برای هر واحد مسکونی یا تجاری روستایی یا شهری که آب وارد آن شده برای تعمیرات ۱۵ میلیون تومان وام و پنج میلیون تومان ، کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است که اگر این مبالغ اعطا و بر تخصیص آن نظارت شود ، کار با سرعت پیش می‌رود .

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تخصیص ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه برای ساخت و تعمیر مسکن سیل‌زدگان از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت : با توجه به روستاهایی که نیاز و آسیب بیشتری دیده اند ، اختصاص این رقم متغیر است که البته این کار نیز تا زمستان باید به اتمام برسد اما به ترتیب به چهار استان لرستان ، گلستان ، مازندران ، خوزستان به دلیل اثرات سیلاب ، توجه بیشتری شده است .

    وی با اشاره به اینکه این اعتبار برای ۳۰ هزار واحد احداثی شامل چهار هزار واحد شهری و ۲۶ هزار واحد روستایی ، ۴۰ هزار واحد تعمیری و ۴۲ هزار واحد معیشتی کافی است ، گفت : سقف تسهیلات برای احداث مسکن در شهرها ۵۰ میلیون تومان و در روستا ۴۰ میلیون تومان است . اعتبار اختصاص یافته را در ۲۱ استان، ۲۶۰ شهر و پنج هزار روستا تقسیم کرده‌ و اولویت را برای مناطق مرکز سیل گذاشته‌ایم و در لرستان و خوزستان تمام واحدهای آسیب دیده را تحت پوشش قرار می‌دهیم .

    تابش درباره ارائه تسهیلات بلاعوض اظهار کرد : سقف وام بلاعوض احداث واحدهای مسکونی در شهر ۱۲ میلیون تومان و در روستا ۱۰ میلیون تومان است . همچنین سقف وام بلاعوض ساختمان‌های تعمیری در شهر و روستا ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و سقف وام بلاعوض معیشتی هم پنج میلیون تومان است . سقف وام برای جبران هزینه اسکان موقت در شهرها ۱۲ میلیون تومان و در روستاها هم ۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده است .

    وی همچنین درباره استان خوزستان و اقدامات انجام شده در این استان گفت : ۱۱ هزار و ۲۲۹ واحد در خوزستان نیازمند تعمیر هستند و در مصوبه اخیر در مرحله اول اعتبار هفت هزار واحد تامین و کار بازسازی آنها نیز آغاز شده است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، داریوش بلدی ، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    نظرات کاربران