در حال بارگذاری ...
  • ضرورت همکاری مجلس و دولت برای تعادل در بازار مسکن

    حلِ مساله کاهش تولید با افزایش تولید مسکن که جزو وظایف دولت است و باید با تامین تسهیلات ، وام و کاهش تعرفه‌ها از جمله کاهش تعرفه‌های نظام‌مهندسی و کاهش تعرفه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی آن را متعادل کرد و دیگری نیز تامین زمین ارزان قمیت و یا زمین دولتی است می تواند در ساماندهی بازار مسکن در شرایط فعلی موثر باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این که تعادل در بازار مسکن در گرو همکاری توامان دولت ، مجلس و سایر دستگاه ها است ، گفت : دولت با تامین تسهیلات ، وام ، کاهش تعرفه‌ها و تخصیص زمین‌های ارزان قیمت به رونق تولید مسکن همت گمارد و در این راه سایر دستگاه ها و مجلس نیز حمایت‌گر باشند .

    شادمهر کاظم‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم دهلران و دره‌شهر و آبدانان در مجلس درباره حمایت‌های مجلس به منظور رونق دادن بازار مسکن ، گفت : چالش‌های حوزه مسکن و همچنین مسیرهایی که می‌توان در این موضوع با همکاری مجلس و وزارت راه و شهرسازی به سرانجام رساند در جلسات مشترک به اشتراک گذاشته شده است .

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مطلب که ایجاد تعادل در بازار مسکن و همچنین اجاره‌بها ، سیاستی است که برای عملیاتی و اجرایی شدن نیازمند همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌هاست، افزود: تعادل در بازار مسکن و ساماندهی به آن با همکاری توامان مجلس و دولت میسر است . یکی از مباحث مهمی که مجلس دنبال می‌کند در کنار اختصاص یارانه‌ به کالاهای اساسی و ارزی ، ساماندهی بخش مسکن است .

    کاظم‌زاده تصریح کرد : رونق مسکن با گسترش تولید آن در سطح کلان به همکاری دولت و مجلس وابسته است و این کار به تنهایی از عهده وزارت راه و شهرسازی خارج است. زیرا برای رونق تولید و همچنین ساماندهی بازار مسکن ، بانک‌ها باید تسهیلات را افزایش دهند . با شیوه‌ای که هم اکنون در حال انجام است نمی توان نیاز واقعی مسکن را پاسخ داد . زیرا بخشی از پاسخگو نبودن به تقاضا به دلیل تولید نشدن مسکن رقم خورده است و بخش دیگر نیز به دلیل تورمی که ناشی از تفاوت نرخ ارز ، مسائل و التهابات بازار و حجم نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی است ، ایجاد شده‌اند که تاثیرات خود را در بخش مسکن به جای گذاشته‌اند .

    نماینده مردم دهلران و دره‌شهر و آبدانان گفت : حلِ مساله کاهش تولید با افزایش تولید مسکن که جزو وظایف دولت است و باید با تامین تسهیلات ، وام و کاهش تعرفه‌ها از جمله کاهش تعرفه‌های نظام‌مهندسی و کاهش تعرفه‌های صدور پروانه‌های ساختمانی آن را متعادل کرد و دیگری نیز تامین زمین ارزان قمیت و یا زمین دولتی است می تواند در ساماندهی بازار مسکن در شرایط فعلی موثر باشد . ساماندهی بازار مسکن در گرو همراهی دولت ، مجلس و سایر دستگاه هاست. باید به گونه ای عمل شود تا تورم کنترل شده و قیمت مسکن متعادل با ارز ، حرکت کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    میزان قابل‌توجهی از واحدهای مسکونی ما در شهر تهران را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد . نوسازی بافت فرسوده می‌تواند حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی را نیز در پی داشته باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سخنگوی دولت با اشاره به رویکرد دولت دوازدهم در حوزه مسکن که خود را متولی ساخت مسکن نمی دانست ، گفت : با سیاست‌های دولت ...

    |

    رشد بخش مسکن در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت و امیدواریم امسال نیز رشد بخش مسکن عددی مطلوب باشد .

    |

    در استان تهران برای تامین زمین ساخت مسکن مشکلاتی وجود داشت که این مشکل از طریق شهرک‌سازی در حال رفع شدن است .

    |

    نظرات کاربران