در حال بارگذاری ...
  • ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا مهم‌ترین اقدام در بهبود وضعیت بازار مسکن

    باید در راستای تقویت ارزش پول ملی کشور تلاش شود . زیرا قدرتمند شدن پول ملی می‌تواند شرایط مناسبی در بازار مسکن ایجاد کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مجید کیانپور گفت : با همکاری وزارت راه و شهرسازی در تلاش هستیم شرایط برخورداری از مسکن را برای دهک‌های بین سوم تا ششم فراهم کرده و یک اقدام مناسب برای تعدیل بازار مسکن داشته باشیم .

    مجید کیانپور با تاکید بر برنامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای تولید پایدار مسکن و کنترل اجاره بها بیان کرد : هم‌افزایی خوبی بین کمیسیون عمران و وزارت راه و شهرسازی در خصوص ساماندهی بازار مسکن در بخش‌های مختلف تولید و اجاره شکل گرفته تا نسبت به نیاز یک میلیون واحد مسکونی در سال پاسخ داده شود . باید توجه داشت که اجرایی شدن برنامه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای پاسخگویی به نیاز یک میلیون واحدی مسکن در سال نیازمند تجهیز منابعی است که از سوی مجلس شورای اسلامی نیز در دست پیگیری قرار دارد .

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین اقدام در بهبود وضعیت بازار مسکن را مکانیسمی برای ایجاد تعادل عرضه و تقاضا عنوان کرد و گفت : با همکاری وزارت راه و شهرسازی در تلاش هستیم شرایط برخورداری برای دهک‌های بین سوم تا ششم را فراهم کرده و یک اقدام مناسب در جهت تعدیل بازار مسکن داشته باشیم . در حال حاضر ظرفیت‌های قانونی خوبی برای استفاده در راستای بهبود وضعیت تولید مسکن وجود دارد که می‌توان به قوانین برنامه ششم توسعه ، آیین نامه اجرایی بند “ب” تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۸۵ کل کشور ، ‌ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب سال ۱۳۸۷ اشاره کرد .

    وی حمایت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون عمران از برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی  در حوزه مسکن را اعلام کرد و گفت : امید است با حمایت‌های مجلس و دولت ، مسکن مورد نیاز کشور با مشارکت بخش خصوصی تولید و بازار اجاره نیز کنترل شود .

    این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «التهاب امروز بازار مسکن ناشی از تغییر نرخ ارز و تاثیر بازارهای موازی است» تاکید کرد : باید در راستای تقویت ارزش پول ملی کشور تلاش شود . زیرا قدرتمند شدن پول ملی می‌تواند شرایط مناسبی در بازار مسکن ایجاد کند .
     




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان آغاز شده و این طرح حدود ۱۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد .

    |

    اجرای قانون جهش تولید مسکن ، قانون مالیات بر خانه های خالی ، مالیات بر عایدی سرمایه ، مالیات بر معاملات مکرر به مرور و به تدریج آثار خود را نشان می‌دهند . این اثرات ابتدا به شکل راکد شدن بازار مسکن است و در نهایت با تداوم اجرای قوانین و تولید مسکن به شکل انبوه و گسترده ، شاهد ...

    |

    چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

    |

    مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان با هدف کنترل‌ قیمت و مقابله با دلالی و سوداگری وارد بورس کالا شده اما متاسفانه نتیجه معکوس داده است .

    |

    نظرات کاربران