در حال بارگذاری ...
  • جمعیت‌پذیری ۸۱۰۰ نفری واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی شهر اندیشه

    شرکت عمران شهر جدید اندیشه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ به‌عنوان مجری شهر جدید اندیشه آغاز کرده است و پس از مطالعات و تصویب طرح‌های شهرداری ، عملیات اجرایی این شهر از سال ۱۳۷۲ آغازشده است و تاکنون نیز ادامه دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مهدی مسلم خانی با اشاره به جمعیت‌پذیری ۸۱۰۰ نفری واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی شهر اندیشه از اشتغال آفرینی مستقیم برای ۶۶۰۰ نفر در این طرح خبر داد .

    مهدی مسلم خانی ، سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه در بخشی از مراسم کلنگ‌زنی بیش از دو هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر گفت : برنامه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر اندیشه ۲۵۰۰ واحد است که عملیات اجرایی ۲۰۹۹ واحد این پروژه از امروز و به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و جمعیتی بالغ‌بر ۸۱۰۰ نفر را در خود جای خواهد داد .

    وی در خصوص اشتغال آفرینی این طرح در شهر جدید اندیشه اظهار کرد : طرح اقدام ملی مسکن در این شهر ، برای ۶۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای بیش از ۲۷ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال آفرینی خواهد داشت .

    وی با اشاره به اینکه شهر جدید اندیشه با وسعت ۱۴۰۰ هکتار در غرب استان تهران واقع‌شده است ، اظهار کرد : شرکت عمران شهر جدید اندیشه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ به‌عنوان مجری شهر جدید اندیشه آغاز کرده است و پس از مطالعات و تصویب طرح‌های شهرداری ، عملیات اجرایی این شهر از سال ۱۳۷۲ آغازشده است و تاکنون نیز ادامه دارد .

    مسلم خانی با اشاره به اینکه شهر جدید اندیشه در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است و شرکت عمران شهر جدید اندیشه پس از استقرار شهرداری و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، خدمات مطلوبی را برای زندگی شهروندان فراهم آورده است ، عنوان کرد : به‌عنوان‌مثال این شرکت توفیق مدیریت و ساخت بیش از ۴۵ مجتمع آموزشی را دارا است که همین امر باعث شده است که علاوه بر تأمین نیازهای شهر اندیشه این شهر میزبان دانشجویان و دانش‌آموزان از سایر شهرهای اطراف نیز باشد که این مثال در خصوص سایر خدمات نیز قابل‌تعمیم است . با توجه به تأمین مطلوب امکانات که به افزایش کیفیت خدمات شهری انجامیده است ، اقبال مردمی در این شهر وجود داشته و همچنان رو به افزایش است .

    وی با بیان اینکه شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بررسی ظرفیت موجود در این شهر ، اقدام به طراحی و اجرای پروژه در قالب طرح اقدام ملی مسکن نموده است ، گفت : پروژه "لاله"، با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و بخش خصوصی به تعداد ۵۰۶ واحد ساخته خواهد شد و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن اتفاق خواهد افتاد . همچنین پروژه مسکونی مرکز شهر دارای بیش از هزار و ۳۳ واحد مسکونی است که با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ساخته خواهد شد و ۶۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه صورت می‌گیرد که شامل پروژه مسکونی و ره باغ مرکز شهر است .

    سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه ، آماده‌سازی مرکز شهر اندیشه را رویداد دیگری خواند که عملیات اجرایی آن از امروز رقم خورد و افزود : مساحت این مرکز نیز بیش از ۴۷ هزار مترمربع است که ره باغ آن به‌صورت پیاده محور و باهدف توجه به آسایش مردم و افزایش تعاملات اجتماعی طراحی‌شده است و در لایه دوم آن کاربری‌های متنوعی نظیر بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی ، دانشگاه خواجه نصیر ، فرهنگسرا ، ره باغ ، کاربری تجاری اطراف آن و فضای باز عمومی به‌منظور افزایش تعاملات اجتماعی دیده‌شده است .

    وی گفت : هسته مرکزی این پروژه بر پایه بهره‌گیری از عناصر هویت‌بخش شکل‌گرفته است و با توجه به تأمین مطلوب خدمات در شهر اندیشه تلاش شده است کاربری‌ها در مرکز شهر به نحوی دیده شود که کارکردی فرا منطقه‌ای و ملی داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    فرآیند مطالعاتی اجرای این طرح ۳۴۴ واحدی مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی در اواخر دولت قبل آغاز شد ، اما به نتیجه مطلوبی نرسید و عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم دوباره آغاز شد که توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان شد .

    |

    در این شهر ۳۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده که ۱۲ هزار واحد آن در قالب طرح‌های حمایتی دولت‌های پیشین بوده است ، البته تاکنون ۱۹ هزار واحد مسکونی را تأمین زمین کردیم و ۱۴ هزار واحد کلید خورده و با پیشرفت خوبی در حال ساخت است .

    |

    نظرات کاربران