در حال بارگذاری ...
  • بیش از ۹۰ درصد تولید مسکن در اختیار بخش خصوصی

    در سال‌های پیش‌تر ، تولید مسکن لوکس رونق داشت ، ولی هم‌اکنون باید با ایجاد مشوق‌هایی ، تولید مسکن را به سمت دهک‌های میانی و هدف جامعه ببریم که در بخش‌هایی این مشوق‌ها اختصاص داده شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عباس فرهادیه با تاکید بر اینکه تولید مسکن و پاسخگویی به نیاز مردم به مسکن دغدغه‌ای جدی است با تشریح راهکارهای وزارت راه و شهرسازی ، طرح اقدام ملی با احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال آینده را اهرمی و بستری برای رونق تولید مسکن دانست .

    عباس فرهادیه گفت : دغدغه نمایندگان مجلس برای ساماندهی بازار مسکن و رفع نیازهای واقعی مردم به مسکن ، امری پذیرفته شده است .

    مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن ضمن پذیرش این واقعیت که عقب ماندگی در حوزه تولید مسکن در کشور وجود دارد ، افزود : عقب‌ماندگی در بخش مسکن قطعا باید جبران شود . اما در عین حال این واقعیت را نباید از نظر دور داشت که بیش از ۹۰ درصد تولید مسکن در اختیار بخش خصوصی است . در سال‌های پیش‌تر ، تولید مسکن لوکس رونق داشت ، ولی هم‌اکنون باید با ایجاد مشوق‌هایی ، تولید مسکن را به سمت دهک‌های میانی و هدف جامعه ببریم که در بخش‌هایی این مشوق‌ها اختصاص داده شد . احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اهرمی برای به جریان انداختن تولید مسکن در کشور است . قطعا نیاز مسکن کشور بیش از این میزان واحد است .

    مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد مسکن با اشاره به آمارهای بانک مرکزی یادآور شد : در سال ۸۵ ، ۴۲۰ هزار واحد مسکونی در سال تولید می‌شد ، این میزان در سال ۹۲ به ۸۴۶ هزار واحد رسید و در سال ۹۶، نیز ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تولدی شد که در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های پیش از آن تولید مسکن روند نزولی داشت .

    فرهادیه ظرفیت فنی ، نیروی مهندسی ، سخت افزاری ، متریال و مصالح را برای تولید مسکن مناسب ارزیابی کرد و گفت : دغدغه تولید مسکن دغدغه‌ای جدی است ضمن اینکه در بخش مسکن ، می‌توان اشتغال را فعال کرد و در این زمینه وابستگی به خارج وجود ندارد ، می‌توان با رونق بخشیدن به تولید بخش عمده‌ای از مشکلات را حل کرد .

    وی تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکن را زمینه و بسترسازی برای رونق تولید آن خواند و تصریح کرد : تمام تلاش ما در وزارت راه و شهرسازی بسترسازی برای رونق تولید مسکن است .

    فرهادیه برنامه ریزی و سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی را در زمینه مسکن برای تمامی کشور دانست و افزود : این واقعیتی است که در تهران ذخیره زمین صفر شده است ، بنابراین باید راهکارهای دیگر را از جمله تمرکز به جمعیت پذیری شهرهای جدید را بپذیریم .  




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    |

    علاوه بر این شرکت در احداث پارک و بوستان‌های بسیاری با شهرداری‌ها مشارکت دارد . شرکت از هر فرصتی جهت اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده می‌کند و به همین دلیل روز ۱۵ اسفند که به نام روز درختکاری نام‌گذاری شده است در تمام بوستان‌های احداث شده در ...

    |

    بر اساس این طرح استان گلستان تعهد ساخت ۶۱ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی را در چهار سال دارد که در حال حاضر بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است .

    |

    نظرات کاربران