در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۱۸۰۰ طرح بازآفرینی شهری در مناطق مختلف کشور

    طرح‌های بازآفرینی شهری متشکل از نوسازی واحدهای مسکونی و اجرای طرح‌های محرک با هدف افزایش رفاه و رضایتمندی ساکنان از سوی دولت انجام می‌شود که مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرط موفقیت آن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان گفت : ۱۸۰۰ طرح بازآفرینی شهری از محل تبصره ۱۸ بودجه در مناطق مختلف کشور اجرا می‌شود .

    سیدمحمد پژمان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهر دوگنبدان در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : این ، طرح‌ها شامل بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای ، پل ، آسفالت ، بهسازی معابر و جدول گذاری با اعتبار بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال در ۵۴۳ شهر کشور اجرا خواهد شد . پنج میلیون و۷۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۱ هزار هکتار بافت فرسوده کشور وجود دارد . تاکنون ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان قیمت نوسازی شده است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : تعهدات امسال در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی شهری بافت فرسوده کشور ۱۰۰ هزار واحد است که تسهیلات بانکی ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی به هر واحد مسکونی اختصاص یافته است . طرح‌های بازآفرینی شهری متشکل از نوسازی واحدهای مسکونی و اجرای طرح‌های محرک با هدف افزایش رفاه و رضایتمندی ساکنان از سوی دولت انجام می‌شود که مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شرط موفقیت آن است .

    وی در مورد طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران گفت : هفت طرح بازآفرینی در این شهر با ۸۲ میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد : نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده این شهر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد . با توجه به فرازو نشیب‌هایی که در زمینه نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد این شهر الگویی موفق از اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است . نوسازی سه هزار واحد مسکونی در بافت ۱۶۴ هکتاری بافت فرسوده دوگنبدان پیش بینی شده است که تاکنون یک هزار و ۱۰۰ واحد آن بهره برداری و ۵۰۰ واحد دیگر در دست ساخت است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی و روز پنجشنبه از طرح‌های بازآفرینی شهری دوگنبدان بازدید کردند .

    شهر یک صدهزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان نفتخیز گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد .
     




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، استان گلستان طی سه سال تعهد صدور هشت هزار و ۷۰۵ پروانه نوسازی را در محلات هدف بازآفرینی دارد . در حال حاضر شش هزار و ۳۳۲ پروانه برای واحدهای مسکونی در این محلات صادر شده و سه هزار و ۷۹ واحد نوسازی شده مردمی ...

    |

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

    |

    نظرات کاربران