در حال بارگذاری ...
  • بررسی اعتراضات داوطلبان ورود به آزمون حرفه ٩٧ مهندسان

    صرف‌نظر از درخواست‌های بازنگری و اعتراض به سوال‌ها اعم از آنکه این درخواست‌ها به صورت انفرادی یا جمعی ، حضوری و یا از طریق آدرس پستی و یا سایر مراجع قانونی مطرح شده یا مورد اعتراض چه تعدادی از داوطلبان واقع شده باشد ، به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حامد مانی‌فر با اعلام این مطلب که درخواست بازنگری به سوالات آزمون ورود به حرفه ٩٧ مهندسان بررسی شد ، گفت : سوال ۹ دفترچه A آزمون نظارت معماری و سوال های ۲۷ و ۵۲ آزمون اجرا در این رشته حذف شد که با حذف این سوال ها نمره آن با تاثیر مثبت در کارنامه کلیه داوطلبان درج شده است .

    حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با اعلام این مطلب که اعتراضات داوطلبان به نتایج آزمون ورود به حرفه بهمن ۹۷ مهندسان بررسی شد ، گفت : در اجرای دستورالعمل راهنمای ثبت‌نام آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان بهمن ماه ۹۷ «بند ب از بخش انتشار نتایج و بررسی اعتراضات آزمون ها» ، پس از اتمام مهلت ارسال اعتراض و درخواست های بازنگری سوال ها در کلیه رشته‌ها کمیته های رسیدگی به اعتراض داوطلبان با حضور اساتید کمیته های تخصصی و متعاقب آن کمیته های تجدیدنظر مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شده است و با استخراج نتایج نهایی ، مراتب در کارنامه داوطلبان منظور شده است .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان افزود : صرف‌نظر از درخواست‌های بازنگری و اعتراض به سوال‌ها اعم از آنکه این درخواست‌ها به صورت انفرادی یا جمعی ، حضوری و یا از طریق آدرس پستی و یا سایر مراجع قانونی مطرح شده یا مورد اعتراض چه تعدادی از داوطلبان واقع شده باشد ، به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت . در مورد هریک از سوال ها، چنانچه ابهامی حتی از سوی یک نفر از شرکت کنندگان مطرح شده و ایراد مذکور وارد تشخیص داده شود ، نتیجه مثبت آن به طور یکسان در کارنامه کلیه داوطلبان درج خواهد شد .

    وی با تاکید بر اینکه به استناد دستورالعمل راهنمای ثبت نام یاد شده و با عنایت به اعلام قطعی نتایج از سوی کمیته‌های تجدیدنظر ، آرای کمیته‌های یاد شده ، نهایی و غیرقابل تغییر خواهد بود ، خاطرنشان کرد : داوطلبانی که در این دوره از آزمون‌ها موفق به کسب حدنصاب قبولی نشده‌اند ، می‌توانند در آزمون‌های آتی شرکت کنند . با توجه به برخی ابهامات و پرسش‌های مطرح شده پیرامون آزمون‌های مربوط به صلاحیت‌های نظارت و اجرا در رشته معماری ، اعتراض‌های موصوف که قبلا  در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفته بود مجددا در تاریخ ۱۲ خردادماه سالجاری در کمیته طراحی سوال‌های رشته معماری مطرح شد . متعاقبا در تاریخ های ۱۹ و ۲۰ خردادماه سال‌جاری در کمیته تجدیدنظر بررسی سوال ها مرکب از اساتید برجسته رشته معماری مطرح و مورد بررسی دقیق‌تر قرار گرفت .

    مانی‌فر در ادامه گفت : نهایتا بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کمیته های یاد شده ، سوال ۹ دفترچه A آزمون نظارت معماری و سوال های ۲۷ و ۵۲ آزمون اجرا در این رشته حذف شد که با حذف این سوال ها نمره آن با تاثیر مثبت در کارنامه کلیه داوطلبان منظور شده است .

    وی در خصوص زمان اعلام نتایج قطعی آزمون گفت : کلید قطعی و نهایی دفترچه سوالات در هفته گذشته به سازمان سنجش ارسال شده و سازمان یاد شده در حال اعمال آن بر روی نتایج آزمون است و نتایج قطعی را تا پایان وقت روز یکشنبه ۲۶خرداد ماه اعلام خواهد نمود .




    مطالب مرتبط

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان در سال گذشته بیش از ۱۶۲۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردانی ساختمان در خوزستان صادر کرده است .

    |

    دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان تلاش کرده است تا در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان ، موضوعات مهمی از جمله حفظ سرمایه‌های ملی، رشد و توسعه فناوری ، روزآمدی مصالح و تجهیزات ، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و ارتقای ایمنی را مورد توجه قرار دهد .

    |

    همکاری دو کشور ایران و ژاپن در خصوص بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها در قالب بخشنامه و ضوابط برای ساخت سایر پروژه‌های بیمارستانی نیز در دستور کار قرار گرفته است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در دیدار با اعضای هیات مدیره انجمن معماران تجربی گفت : فضای کار برای معماران تجربی در ...

    |

    نظرات کاربران