در حال بارگذاری ...
  • اجرای بیش از دو هزار میلیارد ریال پروژه های بازآفرینی در فارس

    بالغ بر دو هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی متعدد که در حوزه بازآفرینی در استان فارس در دست اجرا می باشد بخشی از این پروژه ها درسال ۹۷ به بهره برداری رسید و پروژه های باقیمانده نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در بازآفرینی پایدار شهری بیش از دو هزار میلیارد ریال پروژه های متعدد مشارکتی در حوزه بازآفرینی در استان در دست اجرا است .

    فیروز تکاور اظهار داشت : از اهداف دولت تدبیر و امید در بازآفرینی پایدار شهری ، بهبود کیفیت فضای شهری ، ارتقا کیفیت سکونت با رویکرد محله محور است که این اهداف در سه مورد بافت تاریخی ، بافت فرسوده میانی و سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه ای معرفی می شوند . بر اساس سیاست گذاری جدید دولت در راستای بازآفرینی پایدار پهنه های فرسوده میانی و با هدف ارتقاء کیفی سکونت ساکنین این محلات به احداث مسکن در این بافت‌ها در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا املاک دولت در بافت ناکارآمد شهری مورد ارزیابی قرار گرفته است .

    وی با اشاره به پروژه های متعدد مشارکتی در این بخش لظهار داشت : بالغ بر دو هزار میلیارد ریال پروژه مشارکتی متعدد که در حوزه بازآفرینی در استان فارس در دست اجرا می باشد بخشی از این پروژه ها درسال ۹۷ به بهره برداری رسید و پروژه های باقیمانده نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید . دولت با اختصاص تسهیلات در این بخش رویکرد ایجاد تحرک توسعه در بافت فرسوده را دنبال می کند .

    تکاور در خصوص اختصاص تسهیلات بانکی در این حوزه گفت : دولت با اختصاص تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی در شهر شیراز و وام ۴۰ میلیون تومانی در دیگر شهرهای استان با سود مشارکت ۹ درصدی سعی در ارتقاء کیفی بافتهای فرسوده میانی دارد .




    مطالب مرتبط

    بسته تشویقی بافت‌های تاریخی با عنوان «راهکارهای تشویقی احیا و تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی» در جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است که هدف آن حمایت از رونق‌بخشی و ارتقای کیفیت سکونت در بافت‌های تاریخی است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه سالانه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ، اظهار کرد : تجربه نشان داده است که ...

    |

    در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ ، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای اخذ تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده به بانک معرفی شده‌اند .

    |

    حمایت‌های مالی شامل وام نهضت ملی (ساخت) ، وام نوسازی مسکن (ساخت) و وام اجاره است که برای دریافت این حمایت‌های مالی کافی است متقاضیان به سایت facility.udrc.ir مراجعه کنند .

    |

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    نظرات کاربران