در حال بارگذاری ...
  • آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری

    در حال حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده (۵۰درصد) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۱۳۹۸ به میزان (۹درصد) تعیین شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت به بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری خبر داد .

    سید محمد پژمان گفت : با توجه به قرارداد عاملیت منعقده با بانک مسکن و راه‌اندازی درگاه الکترونیکی توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ثبت‌نام متقاضیان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت در بافت فرسوده آغاز شده است . در راستای اجرای مصوبه هیات محترم دولت سقف تسهیلات اعطایی در بافت‌های فرسوده افزایش یافته و سقف این تسهیلات برای متقاضیان در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان است .

    او با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات با حمایت دولت و اختصاص اعتبار صورت‌گرفته کاهش یافته است، تصریح کرد : در حال حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده (۵۰درصد) نرخ مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۱۳۹۸ به میزان (۹درصد) تعیین شده است .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم با همه مدیریت‌های شعب استان‌ها برای پرداخت این تسهیلات انجام شده است و اعتبارات مورد نظر در اختیار بانک مسکن قرار گرفته ، افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ، فرآیند ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات بافت فرسوده (به نشانی http://facility.udrc.ir) و یا از طریق سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران (به نشانی udrc.ir) نسبت به تکمیل درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کرده و فرآیند دریافت تسهیلات را پیگیری کنند .

    علاوه بر تسهیلات پیش گفته ، در صورت ساخت مسکن توسط سازندگان حرفه‌ای و توسعه‌گران و همچنین در پروژه‌های تجمیعی سقف تسهیلات به شرح جدول شماره یک قابل افزایش است .

    همچنین تسهیلات ودیعه مسکن موقت نیز تجهیز و تدارک دیده شده که میزان و نرخ سود این تسهیلات در جدول شماره دو منعکس شده است .

     

     

     

     

     




    مطالب مرتبط

    با توجه به اعتبارات تخصیصی ، امکان پرداخت ۶۵۰ میلیارد تومان وام به متقاضیان وجود داشت که ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود . خوشبختانه درصد جذب مبلغ تخصیصی تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۰ درصد بوده و بالاترین میزان جذب متعلق به استان تهران است .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در دولت سیزدهم در حوزه محرومیت‌زدایی و تأمین خدمات زیربنایی و روبنایی بیش از ۳ هزار کیلومتر معابر خاکی محلات کمتر برخوردار سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در ۵۳۰ شهر با تأمین قیر رایگان آسفالت شد .

    |

    در دولت سیزدهم عملیات نوسازی بیش از ۲۸۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شد که نسبت به تمامی دولت‌های گذشته میزان رکورد نوسازی را به خود اختصاص داده است .

    |

    شهرهایی که مصوبه ۱۹ بندی بسته تشویقی را اجرا نکرده‌اند با توجه به فرصت پیش آمده و همکاری معاونت شهرسازی و معماری نسبت به جهت اجرایی کردن مصوبه و در نهایت بومی سازی مصوبه تشویقی کالبدی اقدام کنند .

    |

    نظرات کاربران