در حال بارگذاری ...
  • صدور دستور انتخاب سریع مشاوران برای تسریع در فرآیند بازآفرینی شهری

    با ارائه طرح مناسب می‌توان وضع موجود را به استانداردهای مطلوب شهری تغییر داد . باید ضمن اولویت بندی ارائه خدمات در محله‌ها گام های موثری در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم برداشته شود.

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ، گفت : ۲ هزار واحد از این خانه های مسکونی در اراک ساخته می شود .

    سیدمحمد پژمان در حاشیه بازدید از پروژه ۳۳۶ واحدی مهر و ماه اراک ، اظهار کرد : برای شتاب بخشیدن به پروژه‌ها و مرور ظرفیت‌های موجود برای نوسازی بافت فرسوده بررسی‌های لازم را انجام می دهیم .

    وی با تاکید بر لزوم تهیه هر چه سریعتر طرح های نوسازی در بافت های فرسوده ، گفت : این طرح ها به منظور امکان حضور مردم باید سریعا تهیه شود . دستورات لازم در جهت انتخاب سریعتر مهندسان مشاور صادر شده تا متناسب با شرایط فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی مردم و وضعیت بافت‌ها راه حل های مناسبی را ارائه دهند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : ظرفیت‌های دیگری در حاشیه این بافت‌ها وجود دارد که برنامه ریزی‌های مناسب انجام شده تا عملیات اجرایی واحدهای مسکونی مورد نیاز در این مناطق آغاز شود . در سطح کشور ۲۷۰۰محله بالغ بر ۱۴۰هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۲۰ میلیون نفر از مردم کشور درگیر این موضوع هستند که باید ۵میلیون و ۷۰۰هزار واحد نوسازی شوند . امسال ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در برنامه وزارت راه و شهرسازی است که سهم اراک از این تعداد، ۲هزار واحد است .

    پژمان افزود : برای متقاضیانی که قصد نوسازی خانه های خود را دارند ، تسهیلات بانکی در نظر گرفته شده است . این امکان در حال حاضر وجود دارند که این افراد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شوند. بخشی از این تسهیلات برای ساخت و بخشی برای ودیعه مسکن است .

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران همچنین در بازدید از نهاد توسعه محله کوی امام علی(ع) اراک در جمع اهالی این منطقه اظهار داشت: باید فضای مناسبی را برای مردم و NGOها طراحی کرد و در کوتاه‌ترین زمان نسبت به بهسازی بافت‌های فرسوده اقدام کرد .

    وی با اشاره به اینکه دولت در راستای مرتفع کردن مشکلات مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند ، گفت : مردم نیز با وحدت و انسجام در کاهش عقب‌ماندگی‌ها و توسعه این محله کوشا باشند .

    پژمان با تأکید بر ضرورت تسریع اقدامات لازم به‌منظور سنددار کردن خانه‌های مناطق مورد هدف بازآفرینی شهری ، گفت : به‌منظور نوسازی و مقاوم‌سازی منازل مسکونی ، تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد . با ارائه طرح مناسب می‌توان وضع موجود را به استانداردهای مطلوب شهری تغییر داد . باید ضمن اولویت بندی ارائه خدمات در محله‌ها گام های موثری در جهت بهبود وضعیت معیشتی مردم برداشته شود.

    همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از طرح مشارکتی بازآفرینی شهری ۳۳۶ واحدی مسکن "کوی سجادیه" شهر اراک ، گفت : صرفا با نوسازی کالبدی بافت های فرسوده بدون توجه به ارتقا و تقویت توانمندی خانوارها از نظر اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی ، نتایج مطلوبی در حوزه بازآفرینی شهری به دست نمی آید . دولت در امر بازآفرینی به دنبال منفعت طلبی نیست و ارتقای زندگی مردم ساکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد به میانگین سرانه‌های کشور هدف مهم دولت در این برنامه است.

    کوی سجادیه اراک با مساحت ۴۸۴۳۰ متر مربع و زیربنای ۱۷۶۰۰ متر مربع دارای شش بلوک در حال بازسازی و بازآفرینی است .

    برای این طرح ۳۱۹۲۰ متر مربع مساحت خالص مسکونی، ۵۰۰ متر مربع مساحت واحد‌های تجاری و ۲۰۰ متر مربع مساحت مجتمع فرهنگی در نظر گرفته شده است.




    مطالب مرتبط

    شهر نطنز یکی از مراکز تاریخی ، فرهنگی ، مذهبی و گردشگری است که توانسته زیبایی‌ها و جاذبه‌های فراوانی را برای گردشگران ایجاد کند که یکی از این جاذبه‌ها ، مراکز خرید و بازارهای سنتی است، لذا اجرای اقدامات ویژه در حوزه بازآفرینی شهری برای این شهرستان بسیار حائز اهمیت است .  

    |

    دستگاه‌های اجرایی باید طی دو هفته آینده برنامه اقدام مشترک در محلات هدف باز آفرینی شهری را به فرمانداری اعلام کنند تا هماهنگی وهم افزایی لازم جهت اجرای طرح بین ادارات مسئول صورت پذیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه تصویب محلات مشمول بند ث تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (طرح کلید به کلید) در محل سالن جلسات اداره کل تشکیل شد .

    |

    هنگام ارایه آمار از کاهش بافت‌های فرسوده باید به این نکته توجه کرد که ممکن است طی سال‌های اخیر مناطق جدیدی به محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری اضافه شده باشد، اما مناطق نوسازی شده هنوز از لیست محلات هدف خارج نشده است . بنابراین به زودی مناطقی که به طور کامل نوسازی شده‌اند از ...

    |

    با توجه به رشد محدوده محلات هدف و جمعیت ساکن در آنها ، این اداره کل با همکاری دستگاه‌های دخیل در برنامه اقدام مشترک در شهرهای ارومیه ، بوکان ، پیرانشهر ، خوی ، سردشت ، سلماس ، مهاباد و میاندوآب نسبت به بازبینی برنامه اقدام مشترک اقدام نموده که در نهایت ۵۷۲ پروژه به اعتبار بالغ ...

    |

    نظرات کاربران