در حال بارگذاری ...
  • بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه ۲۱۰۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد

    پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع در اراضی موسوم به شاملو در بلوار رسالت مشهد در زمینی به وسعت ۱۵۸ هزار  و ۴۳۸ مترمربع و با زیربنای ۲۸۱ هزار و ۷۰۶ متر مربع در نظر گرفته شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی از پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد بازدید کرد .

    محمد اسلامی به همراه سید محمد پژمان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از مراحل ساخت پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع  در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد بازدید کرد .

    وزیر راه و شهرسازی در این بازدید بر تأمین پارکینگ و کاربری های مورد نیاز و استفاده از فناوری های نوین ساختمان تأکید کرد .

    در این پروژه بازآفرینی شهری ۵۴۳ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و با تصویب کمیسیون ماده ۵ ، جزئیات موضوع به مرحله اجرا رسیده است .

    در این بازدید مطرح شد که تا پایان سال ۱۳۹۸ ، تعداد ۷۵۰ واحد مسکونی در این پروژه به اتمام مرحله سفت کاری برسند .

    زمان اجرای این پروژه در ۵ سال و سه فاز اجرایی پیش بینی شده است و سیستم اجرا به صورت صنعتی-تونلی خواهد بود .

    پروژه ۲۱۲۰ واحدی بازآفرینی شهری مشهد واقع در اراضی موسوم به " شاملو" در بلوار رسالت مشهد در زمینی به وسعت ۱۵۸ هزار  و ۴۳۸ مترمربع و با زیربنای ۲۸۱ هزار و ۷۰۶ متر مربع در نظر گرفته شده است .

    برآورد اولیه برای ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده مشهد ۱۰ هزار واحد است که از این تعداد با قراردادی که بسته شده ، کار ساخت بیش از ۲ هزار واحد آن در اراضی شاملو آغاز شده است .

    بنابر این گزارش تفاهم‌نامه‌های استانی و کشوری بازآفرینی سکونتگاه‌های غیررسمی به اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی ابلاغ شده است و در چند حوزه همچون اراضی شاملو ، شهرک شهید رجایی ، شهرک شهید باهنر و توس اقدامات آغاز شده است .

    در بحث بازآفرینی علاوه بر کالبد ، ارتقاء کیفیت سکونت ، محیط‌ زیست ، خدمات و ... مدنظر قرار گرفته است و با تصمیم شهرداری مشهد مبنی بر ایجاد ۶۶ دفتر تسهیلگری در محلات هدف ، اولویت کاری اداره کل راه و شهرسازی تشریع در باز آفرینی مناطقی نظیر اراضی شاملو ، توس ، شهرک‌های شهید رجایی و باهنر است .




    مطالب مرتبط

    بر اساس آخرین آمار ، سال گذشته ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره برداری رسید که انتظار داریم امسال این آمار روند افزایشی داشته و به ۵۰ هزار واحد برسد .

    |

    به‌ منظور کمک به سکونت متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در دوران نوسازی تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود ۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌ است ، در سال جاری مبلغ تسهیلات مذکور با افزایش ۱۰۰ درصدی (دو برابری) به متقاضیان ...

    |

    اکنون استان همدان جزو استان‌های پیشرو در عرصه نوسازی بافت‌های فرسوده است و امسال هم که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده‌است بنا داریم با مشارکت خود مردم و سازندگان در قالب طرح شهید باکری یک افزایش ۵۰ درصدی را رقم بزنیم که با این اقدام ۱۵۰ هزار واحد با مشارکت ...

    |

    به فضل الهی در سالی که رو به پایان است با همکاری شهرداری‌ها و همت شهرداران اقدامات ارزشمندی در محلات هدف بازآفرینی و به ویژه در عرصه نوسازی مسکن و کاهش سقف‌های لرزان و ناپایدار صورت پذیرفت و آمار صدور پروانه به بالاترین رکورد ده سال اخیر رسید .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه در ...

    |

    نظرات کاربران