در حال بارگذاری ...
  • تحویل بیش از سه میلیون سند به واحدهای روستایی در سراسر کشور

    پنج میلیون و ۶۰۰ هزار واحد روستایی داریم که با اراضی داخل روستاها در مجموع آمار واحدهای روستایی کشور به شش میلیون واحد می رسند و بیش از ۴۰ درصد روستاها فاقد سند هستند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدرضا شاملو گفت: سه میلیون و ۴۹۰ هزار سند روستایی تاکنون در کشور صادر و به روستاییان تحویل داده شد .

    محمدرضا شاملو در حاشیه جشن واگذاری سند روستای سرشکه لاهیجان ، اظهار کرد : در کشور سه میلیون و ۴۹۰ هزار واحد روستایی و واحدهای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر طی سال‌های اخیر سنددار شدند و برای سال جاری هم حداقل صدور ۱۲۰ هزار سند برای املاک این مناطق پیش بینی شده که امیدواریم بطور کامل به این هدف برسیم . پنج میلیون و ۶۰۰ هزار واحد روستایی داریم که با اراضی داخل روستاها در مجموع آمار واحدهای روستایی کشور به شش میلیون واحد می رسند و بیش از ۴۰ درصد روستاها فاقد سند هستند .

    وی درباره علت نداشتن سند واحدهای روستایی افزود : در سال‌های اخیر توسط بنیاد مسکن این فضا ایجاد شد که سرمایه‌های روستاها با صدور سند در چرخه اقتصادی و تعاملات اجتماعی بکار گرفته شوند و ملک آنها ارزش قانونی پیدا کند و در حال حاضر سند روستایی توسط بانک مرکزی پذیرفته می‌شود ولی در گذشته چون ملک در روستا ارزش نداشت ، برای دریافت سند اقدام نمی‌کردند .

    به گفته معاون عمران بنیاد مسکن ، در کل کشور ۳۸ هزار روستا دارای طرح هادی هستند و در یک دوره ۱۰ ساله در هر سال بطور متوسط طرح سه هزار و ۸۰۰ روستا بازنگری می‌شود و هشت هزار و ۵۰۰ روستا در کشور وجود دارد که نیازمند بازنگری در طرح‌های هادی هستند . یکی از موضوعاتی که با مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری هستیم ، یافتن راه حلی است که این مشکل حل شود و یکی از راه‌ها، الحاق محدوده‌های روستایی است که در این محدوده‌ها ساخت و ساز انجام شده و مشکلی وجود ندارد و باید با همکاری شوراها و دهیاری‌ها نسبت به حل این مشکل اقدام شود .

    وی به آسفالت روستایی اشاره کرد و گفت : در سه سال گذشته هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سطحی بیش از ۶۵ میلیون مترمکعب آسفالت در مناطق روستایی توسط بنیاد مسکن انجام شده و امسال نیز منابع مالی بسیار خوبی در این زمینه داریم که به دهیاران روستاها برای تهیه قیر و سرعت آسفالت کمک خواهد شد . در استان گیلان حدود یکصد و ۴۵ هزار سند روستایی صادر شده و لاهیجان در حالیکه هشت درصد جمعیت استان را دارد ولی اسنادی که برای آن صادر شده ۱۱ درصد بوده که حاصل کار جمعی است .

    وی همچنین به لزوم توجه به گردشگری روستایی اشاره کرد و از آمادگی بنیاد مسکن برای پرداخت تسهیلات بوم گردی خبر داد.




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران