در حال بارگذاری ...
  • رفع تصرف ۱۶ هکتار از اراضی ملی محدوده شهرهای کردستان

    بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری ، دیوار کشی ، شخم زنی ، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج ، بیجار ، کامیاران و سقز بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرمانده یگان حفاظت از زمین و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت : در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری و صیانت از انفال ملی طی سه ماهه نخست امسال ۱۶ هکتار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی دولتی محدوده شهرهای این استان رفع تصرف شد . 

    سرهنگ بهروز مهری اظهار داشت : این اراضی تصرف شده در قالب ۱۶ فقره پرونده احکام قضایی و رفع تصرف فوری پس از بررسی‌های قانونی خلع ید شده است .

    وی ارزش ریالی این تصرفات را ۲۳ میلیارد و ۸۵۲ میلیون و ۵۸۶ هزار ریال اعلام و اضافه کرد : ۲ و ۶۰۰ متر مربع از این اراضی در قالب ۲ پرونده به صورت رفع تصرف آنی و ۱۵۷ هزار و ۹۰۰ متر مربع نیز به صورت احکام قضایی در قالب ۱۴ پرونده از دست متصرفان خارج شده است .

    سرهنگ مهری افزود : اراضی ملی و دولتی از سوی افراد سودجو و فرصت طلب بطور غیر قانونی تصرف می‌شود و ضروری است تمامی دستگاه‌ها و نهادها در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای جلوگیری از دست درازی سودجویان همکاری داشته باشند .

    وی افزود : سال گذشته نیز ۴۷۸ هزار و ۵۲۴ متر مربع از اراضی ملی در محدوده شهرهای این استان در قالب ۶۱ پرونده به ارزش ۴۷۶ میلیارد و ۸۲۲ میلیون و ۳۱۵ ریال از دست متصرفان خارج و خلع ید شده است . بیشتر تصرفات اراضی در این استان به صورت نهال کاری ، دیوار کشی ، شخم زنی ، کشت گندم و ساختمان سازی بوده که بیشترین آن در محدوده شهرهای سنندج ، بیجار ، کامیاران و سقز بوده است .




    مطالب مرتبط

    مقابله با زمین خواری خط قرمز ما در استان تهران است و با زمین خواران هیچ گونه مذاکره یا مسامحه‌ای نداریم، اراضی ملی میراث نسل‌های آتی این سرزمین است و می‌بایست حفظ شود .

    |

    متاسفانه در شش ماهه اول امسال بسیاری از افراد ناآگاه به دام زمین خواران افتاده اند و بدون آگاهی نسبت به احداث آلونک ، بنا ، دیوار کشی و فنس کشی در اراضی ملی اقدام کرده اند و متحمل خسارات زیادی شده اند .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی واقع در شهرستان رامشیر اعلام کنند .

    |

    یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که وجود دارد و بر روند ساخت مسکن ملی در استان می‌تواند تأثیرگذار باشد مطالبات پیمانکاران در حوزه آماده‌سازی بود که با پیگیری‌های انجام شده این مشکل در حال رفع شدن است .

    |

    گشت حفاظت اراضی این اداره کل به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می‌کند .

    |

    نظرات کاربران