در حال بارگذاری ...
  • بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح های ویژه و بافت تاریخی شهرهای خراسان جنوبی

    به لحاظ کمک به شکل گیری و ایجاد محمد شهر نباید به چشم سرریز جمعیت به آن نگریست بلکه باید به مسائلی چون ایجاد اشتغال و سکونت ، فرآوری محصولات کشاورزی و قطب تولید کشاورزی ومواردی از این دست اشاره نمود لذا باید مساحت آن با مطالعات دقیق تعیین گردد و در صورت رفع مشکلات حقوقی مانع دیگری نخواهد بود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به خراسان جنوبی از طرح های ویژه و بافت تاریخی شهرهای استان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این طرح ها قرار گرفت .

    فرزانه صادق مالواجرد از پروژه احداث شهر جدید در محمد شهر بیرجند بازدید کرد تا تصمیمات لازم و نهایی را دراین خصوص اتخاذ کند .

    معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی از کاروانسرای بوم گردی در حال احداث فاطمیه در حاشیه محمد شهر و در شهر خوسف ، طرح های ویژه و بافت تاریخی شهرهای بشرویه و فردوس بازدید و از نزدیک در جریان آخرین وضعیت این طرح ها قرار گرفت .

    وی به همراه هیات همراه در جلسه ای که در محل استانداری خراسان جنوبی و با حضور استاندار ، معاون هماهنگی امور عمرانی ، فرماندار ، شهردار ، مدیرکل و همکاران معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی خراسان جنوبی برگزار شد حضور یافت و در خصوص طرح های مورد بازدید تصمیمات لازم اتخاذ شد .

    فرزانه صادق مالواجرد دراین جلسه درباره موضوع ایجاد شهر جدید محمدشهر گفت : به لحاظ کمک به شکل گیری و ایجاد محمد شهر نباید به چشم سرریز جمعیت به آن نگریست بلکه باید به مسائلی چون ایجاد اشتغال و سکونت ، فرآوری محصولات کشاورزی و قطب تولید کشاورزی و مواردی از این دست اشاره نمود لذا باید مساحت آن با مطالعات دقیق تعیین گردد و در صورت رفع مشکلات حقوقی مانع دیگری نخواهد بود .

    وی در خصوص مشکل شهرک فرهنگیان بیرجند نیز اظهار داشت : اتفاقی که رخ داده در هیچ دانشگاهی درسطح کشور انجام نشده و نگرانی ما از تخلف بارزی است که صورت گرفته است . لذا دراین خصوص به هیچ عنوان نمی توان ورود کرد ضمن اینکه اولویت دارای اهمیتی برای انجام این امر وجود ندارد و خرید و فروش این اراضی مشکلات و تبعات حقوقی بدنبال دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص اراضی ۴۵۰ هکتاری پادگان ۰۴ بیرجند گفت : دراین اراضی باید یک طرح یکپارچه و کارشناسی شده تهیه شود و نباید صرفا مسکونی باشد و کاربری های دیگر نیز لحاظ شود .

    وی در خصوص طرح شهر طبس نیز افزود : پیشنهاد ارائه شده کارشناسی شده نیست لذا می بایست طرح توجیهی آن تهیه شود وتفاهم نامه ای با سازمان ملی زمین و مسکن نیز منعقد شد .

    مالواجرد درباره مشکل حفره در شهر بشرویه بااعلام اینکه با افزایش محدوده شهر موافق نیستند افزود : افزایش محدوده شهر آسیب جدی به بافت های فرسوده شهری وارد می کند , بنابراین بهتر است اراضی با مالکیت خصوصی و شخصی خریداری شود .




    مطالب مرتبط

    ۱۸ هزار هکتار زمین در مراحل تصویب داریم که این ارقام می‌تواند زمینه‌های ساخت مسکن را متحول کند . قبل از دولت سیزدهم اقداماتی جدی در زمینه مسکن صورت نگرفته بود؛ چرا که برنامه‌ای جدی‌ وجود نداشت و همین مسئله عقب ماندگی قابل توجهی در حوزه مسکن ایجاد کرده بود . 

    |

    سیاست ما در صیانت از اراضی دولتی به عنوان بخشی از بیت‌المال همواره بر اقدامات پیشگیرانه بوده که این امر با تلاش‌های همکاران‌مان در یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن میسر شده است .

    |

    در دولت سیزدهم توفیقات زیادی در بخش مسکن حاصل شده است . تاکنون بیش از ۴۸ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق کردیم که این اقدام در دولت‌های قبلی بی‌سابقه بوده است .

    |

    تاکنون عملیات اجرایی بیش از ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و این واحدها به محض تکمیل به متقاضیان تحویل داده خواهند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، پروژه ۸۳۹ واحدی منازل سازمانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش ، معاون وزیر راه و شهرسازی ، ...

    |

    نظرات کاربران