در حال بارگذاری ...
  • دولت مکلف به تولید گسترده مسکن برای رفع نیاز مردم است

    سوداگران بازار مسکن برای بالا نگه داشتن قیمت مسکن تلاش می‌کنند و بخشی از معاملات توسط این افراد صورت می‌گیرد تا در نقش دلال از سود این بازار بهره‌مند شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علیم یارمحمدی با تاکید بر اینکه افزایش تولید مسکن برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا باید نخستین اولویت دولت باشد ، گفت : افزایش ساخت مسکن می تواند باعث افت قیمت در این بازار شود .

    علیم یارمحمدی عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس ، با تاکید بر اینکه در کنار برنامه های مکمل برای ساماندهی بازار مسکن ، کاهش تقاضا می تواند منجر به ریزش قیمت ها شود ، اظهار داشت : بازار مسکن امروز درگیر رکود تورمی شده است که در این شرایط با کاهش میزان عرضه و تمایل سرمایه گذاران به ساخت مسکن ، تقاضا نیز به طور طبیعی افزایش می یابد . سوداگران بازار مسکن برای بالا نگه داشتن قیمت مسکن تلاش می‌کنند و بخشی از معاملات توسط این افراد صورت می‌گیرد تا در نقش دلال از سود این بازار بهره‌مند شوند .

    یارمحمدی با بیان اینکه کاهش تقاضا در بازار موجب کاهش قیمت ها خواهد شد ، تاکید کرد : از این رو وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن است که با کاهش تقاضای خرید، زمینه تثبیت و کاهش قیمت‌ها را فراهم کند .

    عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد وزارت راه و شهرسازی به عنوان سیاستگذار بازار مسکن نباید تنها معطوف به مدیریت شرایط فعلی بازار باشد گفت : بلکه در کنار برنامه‌های کوتاه مدت فعلی باید برنامه های میان مدت و بلند مدت از هم اکنون اجرا شوند چرا که در صورت افزایش عرضه و تولید مسکن ، تقاضا کاهش و قیمت ها نیز تعدیل خواهند شد .

    این نماینده مردم در مجلس دهم شورای اسلامی خواستار اجرای سریع برنامه های عملیاتی مسکن شد و گفت : طرح اقدام ملی مسکن با هدف ۴۰۰ هزار واحد مسکونی یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی است که قیمت تمام شده مسکن را با ساخت این واحدهای مسکونی در اراضی دولتی کاهش می دهد . این نوع سرمایه گذاری در حوزه مسکن می تواند بخشی از تقاضای مصرفی بازار را پاسخ دهد .

    یارمحمدی به افزایش تسهیلات ساخت مسکن از سوی دولت اشاره کرد و گفت : بر اساس تصمیم دولت تسهیلات ساخت مسکن حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است که این تصمیم نیز می تواند یک ابزار تشویقی برای سرمایه گذاران و انبوه سازان باشد .

    عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت بر اساس اصول قانون اساسی مکلف به تولید گسترده مسکن برای رفع نیاز مردم است ، تاکید کرد : انتظار می رود برنامه ها و اهداف پیش بینی شده از سوی سیاستگذاران برای تولید مسکن و افزایش عرضه هر چه زودتر اجرایی شوند و شاهد تاثیر این برنامه ها در بازار مسکن باشیم .




    مطالب مرتبط

    طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح هایی است که تولید در آن با مشارکت مردم صورت می گیرد و می توان این طرح را نمونه ای بارز بر شعار سال ۱۴۰۳ که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است ، دانست چرا که نقطه آغاز و پیشرفت این طرح ، حضور و مشارکت مردم در پیشرفت پروژه هاست .

    |

    در راستای اجرا و تحقق شعار سال ۱۴۰۳ و عمل به منویات رهبر انقلاب ، مردمی سازی مسکن و تولید توسط مردم در دستور کار این اداره کل خواهد بود .

    |

    این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و با موافقت اعضای شورای‌عالی با الحاق ۳۳۸ هکتار به شرط ساخت حداکثر واحدهای مسکونی دو طبقه در این محدوده برای این بافت شهری موافقت شد .

    |

    علاوه بر این شرکت در احداث پارک و بوستان‌های بسیاری با شهرداری‌ها مشارکت دارد . شرکت از هر فرصتی جهت اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ نوسازی بافت‌های فرسوده استفاده می‌کند و به همین دلیل روز ۱۵ اسفند که به نام روز درختکاری نام‌گذاری شده است در تمام بوستان‌های احداث شده در ...

    |

    بر اساس این طرح استان گلستان تعهد ساخت ۶۱ هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی را در چهار سال دارد که در حال حاضر بیش از ۴۱ هزار واحد مسکونی در استان در حال ساخت است .

    |

    نظرات کاربران