در حال بارگذاری ...
  • افزایش قیمت مسکن و اجاره بها تابع عرضه و تقاضا

    در کنار ارزش ملک عرضه و تقاضا نیز در این موضوع تاثیرگذار است و به نظر می‌‌رسد در حالت عادی و منطقی باید این افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصد اتفاق بیفتد اما دور از انصاف و اعتقادات معنوی است که عده‌ای به شکل نامعقول این رقم را افزایش دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شهرام باباخانی گفت : افزایش قیمت در بحث مسکن و اجاره بها تابع عوامل متعدد نظیر افزایش قیمت زمین ، دستمزد کارگران ، مصالح و عوامل فنی است .

    شهرام باباخانی با اعلام این مطلب اظهار کرد : احداث مسکن مهر از سال ۸۶ شروع شده به طوری که سهمیه استان اردبیل ۴۱ هزار و ۳۷۸ واحد بوده که تاکنون ۴۰ هزار و ۳۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است . در حال حاضر ۸۴۴ واحد مسکن مهر در جریان ساخت است که با اهتمام وزارت راه و شهرسازی و همکاران ما در استان تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا پرونده مسکن مهر تا پایان امسال بسته شود .

    وی به موضوع بازآفرینی شهری و ابلاغ ۳۹ میلیارد تومان اعتبار در اجرای طرح‌های مختلف در این بخش اشاره و اظهار کرد : ما در محلات هدف نسبت به انتشار آگهی و انتخاب پیمانکار اقدام کردیم که امیدواریم با تسریع کارها زمینه جذب همه این منابع فراهم آید . رقم ۳۹ میلیارد تومان اعتبار مناسبی است تا ما در همه بخش‌ها سطح زندگی مردم را در محلات هدف ارتقا دهیم .

    باباخانی به برنامه جدید وزارتخانه در قالب طرح اقدام ملی اشاره کرد و افزود : ما برای ساکنان محلات هدف ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد پرداخت می‌کنیم که در مورد پروژه‌های مشارکتی نیز آمادگی تامین زمین و اخذ مجوز و انتشار آگهی را با انتخاب شرکا داریم .

    وی در مورد افزایش قیمت اجاره بها و مسکن در استان اردبیل نیز بیان کرد : افزایش قیمت در بحث مسکن و اجاره بها تابع عوامل متعدد نظیر افزایش قیمت زمین ، دستمزد کارگران ، مصالح و عوامل فنی است که ما در سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی کشور افزایش قیمت مسکن و زمین را در استان شاهد بودیم . به تناسب این شرایط اجاره بها نیز افزایش یافته و صاحبان ملک معتقدند که در این شرایط ارزش ملک آنها بالا رفته و به همین دلیل اجاره بها نیز باید افزایش یابد اما آنچه که در این بین معقول به نظر نمی‌رسد افزایش غیر متعارف اجاره بها در روزهای ترافیکی جابجایی مستاجران است که این خود دامنه مشکلات را افزون کرده است .

    باباخانی تصریح کرد: در کنار ارزش ملک عرضه و تقاضا نیز در این موضوع تاثیرگذار است و به نظر می‌‌رسد در حالت عادی و منطقی باید این افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصد اتفاق بیفتد اما دور از انصاف و اعتقادات معنوی است که عده‌ای به شکل نامعقول این رقم را افزایش دهند . مسکن مهر در آن مقطع که شروع شد با برخی هجمه‌ها روبرو بود اما امروز به عینه تاثیرگذاری مسکن مهر را در تعدیل برخی عوامل موثر مسکن شاهد هستیم که تداوم چنین طرح‌هایی می‌توانست مانع از گرانی‌ها و برخی شرایط نابهنجار باشد .

    باباخانی گفت : دولت در مسکن مهر زمین را به شکل اجاره‌ای در اختیار صاحبان مسکن گذاشت و یک قیمت معقول و منطقی را در خرید مسکن مهر شاهد بودیم که در استان اردبیل نیز احداث مساکن مهر سبب شد تا عده زیادی از همشهریان ما که از توان مالی کمتری برخوردار بودند قادر به تامین سرپناه باشند که امیدواریم طرح‌های جدیدی که وزیر راه و شهرسازی قول اجرای آن را داده به مهار قیمت‌ها دامن بزند .




    مطالب مرتبط

    بر اساس دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اهتمام جدی اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو نسبت به تکمیل واحدها و رفع نواقص مجتمع‌ها ، مقرر گردید که این امر با همکاری وزارت ، سازمان ملی زمین و مسکن ، صندوق ملی مسکن و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر انجام گیرد .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    در بسته افتتاح جدید و در نشستی که با حضور معاون عمرانی استاندار تهران و مدیران عامل دستگاه‌های خدمات‌رسان آب ، برق ، گاز در پرند برگزار شد ، مقرر شده است تا با انجام به موقع اقدامات دستگاه‌های خدمات‌رسان ، حدود ۷۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر تعاونی‌ها و همچنین یکهزار و ۲۰۰ ...

    |

    شرکت عمران شهر جدید پردیس آمادگی دارد تا در صورت تأمین زیرساخت‌های آب ، برق و گاز ، ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی و ۳ هزار واحد مسکن مهر را در خردادماه تکمیل کرده و تحویل متقاضیان بدهد .

    |

    نظرات کاربران