در حال بارگذاری ...
  • بررسی طرح جامع ناحیه شرق خوزستان در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران

    طرح توسعه و عمران جامع شرق خوزستان یکی از پنج ناحیه خوزستان است که برای تصمیم گیری نهایی به هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران آمد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، طرح جامع ناحیه شرق خوزستان در هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال‌جاری به ریاست وزیر راه و شهرسازی بررسی شد . به گفته مدیرکل دفتر طرح های کالبدی وزارتخانه ، با توجه به توضیحاتی که مشاور طرح ارایه کرد و نظرات کمیته فنی و اعضای اصلی شورای عالی شهرسازی طرح فوق تصویب شد .

    این جلسه به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، دبیری فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه راه و شهرسازی ، با حضور اعضای اصلی شورا و همچنین نمایندگان استانی از جمله استاندار ، مدیرکل راه و شهرسازی استان و دیگر مسئولان استانی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    در خصوص جزئیات این طرح و همچنین نتایجی که از بررسی‌ها در هفتیمن جلسه شورای‌عالی شهرسازی به دست آمد ، غلامرضا کاظمیان مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی ، گفت : طرح توسعه و عمران جامع شرق خوزستان یکی از پنج ناحیه خوزستان است که برای تصمیم گیری نهایی به هفتمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران آمد .

    مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد : قبلا طرح جامع ناحیه شرق خوزستان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تایید شده بود و سپسدر کمیته تخصصی پنچ شورای‌عالی شهرسازی (کمیته طرح‌های فرادست) مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت . با توجه به توضیحاتی که مشاور طرح ارایه کرد و نظرات کمیته فنی و اعضای اصلی شورای عالی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری در جلسه با طرح موافقت کرد و طرح ناحیه شرق خوزستان تصویب شد .

    مدیرکل دفتر طرح‌های کالبدی وزارت راه و شهرسازی افزود : در ارتباط با طرح‌های توسعه و عمران ناحیه‌ای و شهری با توجه به اینکه شرح خدمات آنها حدود دو تا سه دهه قبل تنظیم شده است ، در حال بازنگری طرح‌های توسعه و عمران ناحیه ای و شهری هستیم تا بتوانیم طرح‌هایی به روزتر ، هم از جنبه محتوایی و هم رویه‌ای تهیه شوند و به تصویب برسند تا بدین طریق ، چنین طرح‌هایی بتوانند نتایج موثرتری در توسعه یافتگی نواحی و مناطق کشور داشته باشند . یکی از کارهایی که در دست اقدام داریم بازنگری در رویکرد ، روش و محتوا و بررسی و اجرای طرح های توسعه شهری و منطقه‌ای است که حدود یکسال قبل شروع شده و روند آن ادامه دارد تا بتوانیم نظام جدیدی را در این حوزه داشته باشیم .  

    شایان ذکر است ، در جلسه بررسی طرح جامع ناحیه شرق خوزستان ، اعضای اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ؛ جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور ، تقی‌زاده‌خامسی معاون وزیر نیرو ، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی ، صالحی‌نیا معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست ، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، طالبیان ، معاون سازمان میراث‌ فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری ؛ عدل ، معاون سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان سازمان پدافند غیرعامل کشور حضور داشتند و برای دستور جلسه مربوط به استان خوزستان ، شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی نیز به ترکیب جلسه  اعضای اصلی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اضافه شدند .




    مطالب مرتبط

    این روند تا پایان اجرای مصوبات با پیگیری ایشان و تعامل و همدلی همه اعضای شورای مسکن استان انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت : سه هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در سال ۱۴۰۲ برای تامین زمین مورد نیاز ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار بوشهر ضمن ابلاغ مصوبه شورا در خصوص مغایرت اساسی طرح تفصیلی با ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران گفت : اراضی طرح جوانی جمعیت و سرانه‌های خدمات شهری برای بیش از ۷۰ هزار متقاضی ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با موضوع جداسازی روستای نصرت‌آباد از حریم شهر الوند ، مقرر شد این مورد در ...

    |

    نظرات کاربران