در حال بارگذاری ...
  • پرداخت ۱۰۰ هزار فقره تسهیلات همراه با یارانه برای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری

    خانه تاریخی مدرسه صالحان با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و باز آفرینی محله کُلپا با ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال استحکام بخشی و بازآفرینی شدند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان در سفر به همدان از پرداخت یک‌صد هزار فقره تسهیلات همراه با یارانه برای بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری به مردم خبر داد و گفت : دولت در سال جاری مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان به بازآفرینی اختصاص داده است .

    سیدمحمد پژمان که روز سه‌شنبه ، هشتم مردادماه به منظور بازدید از بافت‌های ناکارآمد شهری ، طرح‌های بازآفرینی و دیدار با تعدادی از مسئولان استانی به همدان سفر کرده است ، سیاست محوری دولت و حاکمیت را نوسازی بافت‌های فرسوده با محوریت بخش مسکن خواند و گفت: با توجه به اینکه ارتقاء وضعیت سکونت و تامین رفاه و آسایش ساکنان این بافت‌ها ، مستلزم توجه به موضوعات زیرساختی و روبنایی است ، ما برای سال ۹۸ یک‌صد هزار فقره تسهیلات همراه با یارانه به مردم ارائه کرده‌ایم که ۵۰ درصد سود تسهیلات را دولت تامین می‌کند .

    دولت مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بازآفرینی اختصاص داده است

    وی افزود : برای کمک به امور زیربنایی و روبنایی که کمبود آن در این مناطق وجود داشت ، دولت مبلغی در حدود هزار و پانصد میلیارد تومان به این منظور اختصاص داده است و این اعتبار در قالب یک هزار و ۵۴۹ طرح عمرانی ، نارسایی ها ، کمبودها و خدمات مورد نیاز بخشی از بافت‌های فرسوده شهری را بر طرف می‌کند .

    اولین چالش حفظ هویت بافت‌های ناکارآمد شهری فرسودگی و عدم استحکام است

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، اولین چالش حفظ هویت بافت‌های ناکارآمد را فرسودگی و عدم استحکام این بافت‌ها خواند و گفت : ساکنان این محلات باید با فرصتی که دولت ایجاد کرده است نسبت به نوسازی بناهای خود اقدام کنند . از آنجا که زندگی در این محلات تنها با نوسازی بناهای مسکونی اتفاق نمی‌افتد ، تصریح کرد : سایر خدمات مورد احتیاجی که می‌تواند سرزندگی و نشاط را فراهم کند و به رفع محرودیت بیانجامد در قالب طرح های بازآفرینی دیده و انجام می‌شود .

    بناهای تاریخی محله جولان خریداری و مرمت شده است 

    پژمان ادامه داد: در محله "جولان" بناهای تاریخی خریداری و مرمت شده است و به دنبال این هستیم که هر چه سریعتر این بناها را دایر کنیم تا مردم محله شهر از خدمات آن‌ها استفاده کنند. همچنین فضاهای بزرگ دیگری تملک شده است و در حال رایزنی با مدیران شهر و استان هستیم تا مشاور این پروژه‌ها انتخاب شود و برای فضاسازی آن‌ها با نگاه به بحث‌های بازآفرینی از دید هویت‌بخشی اقدام شود تا مردم دارای محلی با همه خدمات زیرساختی و روبنای کافی باشند؛ این امر هم‌اکنون در دستور کار است که بتوانیم با تشریک مساعی با شهرداری شهر همدان پروژه‌های مشترک تعریف کنیم تا به سرعت به اجرا گذاشته شود و در نهایت شاهد این باشیم که مردم یک احساس کاملاً مثبت برای زندگی و فعالیت در این بافت‌ها داشته باشند .

    وی در بازدید از فرهنگسرای امیرالمومنین واقع در بافت فرسوده محله حصار امام خمینی (ره) همدان نیز گفت : عملیات ساخت این فرهنگسرا از سال ۱۳۹۶ با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در مساحتسه هزار و ۲۰۰ مترمربع آغاز شده است .

    پژمان در بازدید از خانه تاریخی سیفی واقع در محله جولان نیز افزود : این بنا که ثبت ملی شده ، متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران است ، ۷۰۰ متر مربع مساحت دارد و با هشت میلیارد ریال در چهار مرحله باز آفرینی شده است . خانه تاریخی مدرسه صالحان با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال و باز آفرینی محله کُلپا با ۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال استحکام بخشی و بازآفرینی شدند .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    در حال حاضر ۷۴ هزار هکتار بافت فرسوده (بافت میانی) ، ۵۹ هزار سکونتگاه غیررسمی و حاشیه‌ای و ۳۲ هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور شناسایی شده است .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه بازآفرینی شهری موضوع نوسازی مسکن بوده است که این در زمینه بارها بر تشکیل حلقه‌های میانی به عنوان واسط بین مردم و بخش‌های دولتی ، تاکید شده است .

    |

    وزیر راه و شهرسازی همواره بر همکاری با شهرداری‌ها تاکید دارد و از شهرداری‌ها به عنوان شرکای راهبردی وزارت راه و شهرسازی یاد می‌کند . در دولت سیزدهم همکاری و ارتباط تنگاتنگی بین شرکت بازآفرینی شهری ایران و شهرداری‌های سراسر کشور به وجود آمد و در این دوره شهرداری‌ها با ...

    |

    نظرات کاربران