در حال بارگذاری ...
  • ضرورت بازسازی و مرمت مناطق تاریخی در فرآیند بازآفرینی شهری

    در طرح‌های بازآفرینی شهری باید مناطق تاریخی محله‌‌ها شناسایی و متناسب با بافت تاریخی آن مرمت و بازسازی شوند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان ، محله "جولان" همدان را یکی از مناطق تاریخی این شهر خواند که خانه‌های تاریخی آن باید حفظ و بازسازی شود و گفت : مناطق تاریخی در فرآیند بازآفرینی باید متناسب با بافت تاریخی مرمت و بازسازی شوند .

    سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران که به منظور بازدید از بافت‌های ناکارآمد شهری و طرح‌های بازآفرینی به استان همدان سفر کرده است ، در حاشیه بازدید از بافت‌های ناکارآمد شهر همدان با اشاره به اینکه همدان به دلیل قدمت تاریخی از جمله استان‌هایی است که بافت تاریخی زیادی دارد ، گفت : در طرح‌های بازآفرینی شهری باید مناطق تاریخی محله‌‌ها شناسایی و متناسب با بافت تاریخی آن مرمت و بازسازی شوند .

    پژمان در بازدید از "خانه تاریخی سیفی" واقع در محله "جولان" با بیان اینکه در بازآفرینی شهری به‌ناچار برای ایجاد فضایی مناسب برای زندگی بهتر مردم محله ، برخی از خانه‌های تاریخی تخریب می‌شوند ، خاطرنشان کرد : خانه‌های تاریخی نظیر "خانه سیفی" باید با همکاری مالکان و دستگاه‌های مرتبط برای تبدیل به اماکن گردشگری حفظ و نگهداری شوند .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از برخی طرح‌های باز آفرینی شهری همدان ، از جمله خانه تاریخی مدرسه صالحان در محله کلپا ، اراضی تملک شده هگمتانه جولان ، تپه مصلی ، فرهنگسرای در حال ساخت امیر‌المومنین در محله حصار امام و جداره‌سازی محله کلپا و محله کبابیان دیدن کرد و از نزدیک در جریان روند بازآفرینی این محلات قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    نظرات کاربران