در حال بارگذاری ...
  • بازآفرینی پایدار شهری خراسان شمالی گامی در جهت ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان

    محورهای ستاد بازآفرینی شهری پایدار در سال ۹۷ ، بهسازی محیط ، خدمات روبنایی ، خدمات زیربنایی ، توانمند سازی اجتماعی و تملک اراضی برای بازگشایی معابر در محلات هدف بازآفرینی شهری بوده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت : قرار گرفتن استان خراسان شمالی در مسیر بازآفرینی پایدار شهری ، گامی در جهت تحقق توسعه پایدار شهری و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان است .

    علیرضا مصطفی زاده اظهار داشت : عملکرد ستاد بازآفرینی شهری استان در موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور که از مبلغ ۸۰ میلیارد ریال تخصیص صورت گرفته ، بیش از  ۱۰۰ در صد است .

    وی به محورهای فعالیت بازآفرینی شهری در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود : محورهای ستاد بازآفرینی شهری پایدار در سال ۹۷ ، بهسازی محیط ، خدمات روبنایی ، خدمات زیربنایی ، توانمند سازی اجتماعی و تملک اراضی برای بازگشایی معابر در محلات هدف بازآفرینی شهری بوده است . مطالعات سند بازآفرینی شهری محلات جوادالائمه و امام هادی در شهر بجنورد و تصویب مطالعات شناسایی بافت های ناکارآمد شهری اسفراین در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان تصویب شد .

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد : اراضی مازاد دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح های بازآفرینی شهری شناسایی و ۳ محله پیشنهاد شد که شامل ؛ باغ موزه صلح به متراژ ۷۰۰۰ متر مربع جهت احداث پروژه های بازآفرینی با رویکرد بهسازی محیط ، شناسایی اراضی جهاد کشاورزی در محله باقرخان به متراژ ۱۲۴۰۰ متر مربع جهت احداث پروژه های بازآفرینی با رویکرد توسعه مسکن و امور فرهنگی، اراضی مازاد دانشگاه پیام نور شیروان به متراژ ۲۴۰۰ متر مربع جهت احداث پروژه های بازآفرینی با رویکرد امور فرهنگی است .




    مطالب مرتبط

    احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از موضوعات مهمی است که در استان دنبال می‌شود . بازآفرینی شهری به عنوان یک مصوبه مهم از مجلس هشتم دنبال شد و اکنون می‌توان از تجارب استان‌های موفق در این زمینه استفاده کرد .

    |

    پروژه احداث خانه محله صادقیه بجنورد به مساحت ۶۰۰ مترمربع توسط اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاری شرکت اترک کهن ارشک احداث و امروز به صورت رسمی تحویل شهرداری بجنورد به عنوان بهره بردار شد .

    |

    موافقت با ۶ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه گردشگری ، صنعت ، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و پرورش دام و طیور در ۵ شهرستان بجنورد ، سملقان ، فاروج ، شیروان و گرمه از دیگر مصوبات این جلسه بود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۳۶ هکتار به محدوده شهرهای اسفراین ، شیروان و زیارت در راستای نهضت ملی ...

    |

    در جلسه کمیسیون ماده پنج شهر بجنورد تعداد ۲۴ پرونده در خصوص درخواست‌های تغییر کاربری ، افزایش سطح اشغال و تراکم جهت احداث واحدهای مسکونی تصمیم گیری شد .

    |

    نظرات کاربران