در حال بارگذاری ...
  • تشریح تدابیر دولت برای سرعت بخشی به اتمام مسکن مهر در کشور

    افزایش وام بانک مسکن از ۴۰ میلیون به ۴۵ میلیون و حتی ۵۰ میلیون در برخی از استان ها و همچنین ابلاغیه افزایش قیمت ساخت این پروژه ها امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم پروژه های مسکن مهر را به اتمام برسانیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علی نبیان از اختصاص اعتبارات مصوب برای تسریع در محوطه‌سازی و اتمام پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت : با تدابیر ویژه دولت اتمام پروژه‌های مسکن مهر سرعت خواهد گرفت .

    علی نبیان این خبر را در حاشیه نشست شورای مسکن استان کردستان که با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این سازمان و استاندار ، معاون عمرانی استانداری و سایر مدیران حوزه مسکن این استان برگزار شد عنوان کرد .

    مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به بازدیدهایش از پروژه های مسکن مهر استان کردستان در سفر سه روزه خود به این استان گفت : از مجموع بیش از ۳۷ هزار واحد مسکن مهر در استان کردستان ۴ هزار و ۹۰۰ واحد آن هنوز باقیمانده که با عنایت به دستورات صریح ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تا پایان سال به اتمام خواهد رسید .

    وی در خصوص تدابیر دولت برای سرعت بخشی به اتمام مسکن مهر در کشور نیز اظهار داشت : افزایش وام بانک مسکن از ۴۰ میلیون به ۴۵ میلیون و حتی ۵۰ میلیون در برخی از استان ها و همچنین ابلاغیه افزایش قیمت ساخت این پروژه ها امیدواریم هر چه سریعتر بتوانیم پروژه های مسکن مهر را به اتمام برسانیم . سهم استان کردستان از فاز اول پروژه های مسکن مشارکتی که هفته گذشته توسط سازمان ملی زمین و مسکن معرفی شد پروژه سروش در شهر سنندج بوده و امیدواریم با شناسایی و معرفی زمین های مناسب از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان در فازهای بعدی نیز در این استان پروژه های بیشتری را به ثمر برسانیم .

    وی در خصوص سهم دولت در پروژه‌های مشارکتی گفت : آورده دولت در این پروژه‌ها زمین است و منابع مالی ساخت و اجرا از سوی طرف دیگر قرارداد تامین خواهد شد و پس از اتمام پروژه هر کدام از طرفین سهم خود را برداشت خواهد کرد و سهم دولت از سود این پروژه ها دوباره در ساخت مسکن برای نیازمندان سرمایه گذاری خواهد شد .

    لازم به ذکر است ، پروژه‌های مسکن مشارکتی بخشی از طرح اقدام ملی است که طی آن تا پایان سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید خواهد شد .  




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس هیأت عامل صندوق ملی مسکن از تکمیل واحدهای نیمه کاره‌ واحدهای مسکن مهر در استان‌ها با استفاده از منابع صندوق ملی ...

    |

    اکنون جمعیت شهر جدید مهستان به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار نمایندگی‌های خود در این شهر اقدام کنند .

    |

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    نظرات کاربران