در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن

    تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه راه و شهرسازی که عهده دار تکمیل مسکن مهر هستند ، موظف‌اند برای تکمیل واحدهای باقیمانده‌ای که برعهده شان است اقدام کنند و گزارش‌های مربوطه را ارایه کنند . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، گزارش پروژه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، پایش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن مهر و اقدامات و برنامه‌های انجام‌شده در خصوص اجرای مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن همزمان با عید غدیر خم در سیزدهمین نشست شورای هماهنگی مسکن با تصویب پیوست کلیات تبلیغات و اطلاع‌رسانی در خصوص طرح اقدام ملی به ریاست وزیر راه و شهرسازی ، بررسی شد . 

    سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن به ریاست مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و به میزبانی معاونت مسکن و ساختمان ، صبح امروز ۱۹ مردادماه در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    دستورهای جلسه‌ سیزدهم شورای هماهنگی مسکن به ارایه گزارش پروژه‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، ارایه گزارش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن و گزارش اقدامات انجام شده در خصوص اجرای مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن در عید سعید غدیر خم اختصاص داشت که در این باره گزارش‌های جامع و کاملی ارایه شد .

    در ابتدای این نشست و در ارایه گزارش شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در خصوص پروژه‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، تاریخچه‌ای از تشکیل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ارایه شد . بر اساس اعلام بانک مسکن ، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن از سال ۶۹ با هدف خانه‌دار کردن بخشی از اقشار متوسط جامعه تشکیل شد که در این باره در دو دهه نخست تشکیل ، فعالیت‌های مثمرثمری را به سرانجام رساند . گفته می‌شود فعالیت های انجام شده توسط این شرکت مورد وثوق اکثریت قریب به اتفاقی است که از خدمات هلدینگ گروه سرمایه‌گذاری مسکن در اینباره استفاده کرده‌اند .

    شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در سال ۸۲ وارد بورس شد و پس از آن به هلدینگ تبدیل شد. در حال حاضر ۶ شرکت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن در بورس قرار گرفته‌اند و ۵۰ درصد بازار بورس را در حوزه املاک و مستغلات تشکیل می‌دهند . در یکسال گذشته ۲۹ پروژه تولید مسکن معرفی شده که ۲۶ پروژه معرفی شده ، وارد فاز اجرایی شده‌اند . بر اساس اعلام ظهیری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن، این تعداد پروژه در یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع انجام می‌شود .

    وزیر راه و شهرسازی در این نشست ، ضمن استماع گزارش شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، تاکید کرد : با توجه به سابقه مناسبی که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در زمینه تولید مسکن داشته است ، تاکید کرد : شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در خصوص طرح اقدام ملی به صورت گسترده‌تری وارد فعالیت شود .

    پایش اجرای مسکن مهر به تفکیک شرکت‌ها و سازمان‌های مرتبط

    پایش اجرای مسکن مهر به تفکیک دستگاه‌ها از دیگر موضوعات بررسی شده در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی مسکن بود . نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر ، و علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص تکمیل واحدهای مسکونی مهری که تحت مسئولیت دارند به ارایه گزارش پرداختند . در نهایت ، گزارش عملکرد مسکن مهر از طریق سامانه کنترل پروژه مسکن مهر توسط غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع ارایه شد .

    دستور جلسه سوم به ارایه گزارش اقدامات انجام شده ، برنامه‌ها و نیازها در خصوص اجرای مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های مسکن، همزمان با عید سعید غدیر خم توسط مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارتخانه اختصاص یافت که در این باره قاسم بی‌نیاز مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه راه و شهرسازی ، گزارشی کامل و جامع از تبلیغات طرح اقدام ملی مسکن به صورت کلی و همچنین با جزئیات در خصوص افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکونی ، همزمان با عید سعید غدیر خم با حضور ریاست جمهوری ، ارایه کرد .

    در خصوص افتتاح ۱۵۰ هزار واحد مسکونی همزمان با عیدسعید غدیر خم در حضور ریاست جمهوری به تفکیک ، شرکت بازآفرینی شهری ، شرکت عمران شهرهای‌جدید ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و همچنین شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ، پروژه‌های خود را اعلام و معرفی کردند .

    در این جلسه همچنین مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل مسکن مهر باقیمانده تا پایان سال ۹۸ تاکید کرد و گفت : تمامی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه راه و شهرسازی که عهده دار تکمیل مسکن مهر هستند ، موظف‌اند برای تکمیل واحدهای باقیمانده‌ای که برعهده شان است اقدام کنند و گزارش‌های مربوطه را ارایه کنند . 

    شایان ذکر است در همزمان با عید سعید غدیر ، ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی که تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی است توسط شرکت های و سازمانهای تابعه که عهده دار ساخت مسکن در شهرهای مختلف کشور هستند، کلنگ زنی می شود. طرح اقدام ملی با هدف خانه دار کردن اقشار متوسط و کم درآمد جامعه طراحی شده است و در نظر دارد تا به نیاز مسکن این قشر پاسخ دهد .




    مطالب مرتبط

    تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی اقدامی تاریخی و بزرگ برای مردم و  کشور است و استان‌ها نیز باید نسبت به اتصال متقاضیان به اراضی روستایی اهتمام داشته باشند.

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از پروژه‌های بازآفرینی بخش مرکزی شهر بازدید کرد .

    |

    روند کار بدین نحو بوده که متقاضیان در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ثبت‌نام کرده‌اند ، فرآیند ساخت نیز شروع شده است . از این تعداد واحد در حال ساخت در بافت فرسوده ، ۵۴ هزار واحد به اتمام رسید و بهره‌برداری شد . در استان گلستان نیز تعداد ۴ هزار و ۵۰۰ واحد ثبت‌نام کردند و وارد ...

    |

    بخشی از این ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده ، بخشی در روستاها ، شهرهای موجود و شهرهای جدید و بخشی هم به صورت خودمالکی در حال انجام است . ساخت مسکن در روستاها به شرطی مناسب است که بتوانیم روستاییان را در محل زندگی خود ماندگار کنیم .

    |

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    نظرات کاربران