در حال بارگذاری ...

انجام تنها یک سوم معاملات مسکن توسط مصرف‌کنندگان واقعی

قطعا اگر قانونی برای نظارت مالیاتی بر معاملات مسکن وجود داشت ، ما شاهد افزایش چندبرابری قیمت مسکن نبودیم .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مجید کیانپور با اشاره به اینکه در سه سال اخیر تنها حدود یک سوم معاملات مسکن توسط مصرف‌کنندگان واقعی انجام شده است ، گفت : در شرایط کنونی به نظر می‌رسد با افزایش حداکثری قیمت مسکن و کاهش جذابیت بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری ، افراد برای سود بیش‌تر به دنبال انتقال سرمایه خود به بازارهای دیگر از جمله بازار بورس هستند .

مجید کیانپور ، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از فعالیت دلالان و سوداگران در بازار مسکن گفت : بر اساس گزارش‌های ارائه شده، در سه سال اخیر حدود دو سوم معاملات مسکن توسط دلالان و افرادی که به دنبال سرمایه‌گذاری بوده‌اند ، صورت گرفته و تنها حدود یک سوم توسط مصرف‌کنندگان واقعی انجام شده است .

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : متأسفانه در سال‌های گذشته به دلیل نبود سیاست‌های نظارتی در بازار مسکن ، مردم برای حفظ سرمایه خود ، اقدام به سرمایه‌گذاری در این بازار و خرید مساکن متعدد می‌کردند ، که این مسئله موجب شد که عملا میزان تقاضا برای خرید افزایش یافته و در پی آن به دلیل کمبود عرضه، قیمت‌ها بالا رود . 

این نماینده مردم در مجلس دهم ، بر ضرورت تصویب و اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه تأکید کرد و گفت : قطعا اگر قانونی برای نظارت مالیاتی بر معاملات مسکن وجود داشت ، ما شاهد افزایش چندبرابری قیمت مسکن نبودیم . به نظر من ثبات کنونی بازار مسکن موقتی است و دولت و مجلس باید با اعمال نظارت‌های مالیاتی ، راه را برای فعالیت سوداگران مسدود کند تا در آینده شاهد افزایش چند برابری قیمت‌ها نباشیم .




مطالب مرتبط

در حال حاضر احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان آغاز شده و این طرح حدود ۱۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد .

|

اجرای قانون جهش تولید مسکن ، قانون مالیات بر خانه های خالی ، مالیات بر عایدی سرمایه ، مالیات بر معاملات مکرر به مرور و به تدریج آثار خود را نشان می‌دهند . این اثرات ابتدا به شکل راکد شدن بازار مسکن است و در نهایت با تداوم اجرای قوانین و تولید مسکن به شکل انبوه و گسترده ، شاهد ...

|

چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

|

نظرات کاربران