در حال بارگذاری ...

خروج دلالان عامل ثبات و آرامش در بازار مسکن

در شرایط کنونی مهم‌ترین عامل نزولی شدن قیمت مسکن در کشور ، کاهش چشمگیر معاملات است ، به‌طوری که بر اساس آمارها میزان خرید و فروش مسکن حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، علیم یارمحمدی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مهم‌ترین عامل نزولی شدن قیمت مسکن در کشور ، کاهش چشمگیر معاملات است ، گفت : یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن فعالیت دلالان در این عرصه بوده ، حال در شرایط کنونی با افزایش حداکثری قیمت‌ها ، دلالان دیگر فضا را برای فعالیت مهیا نمی‌بینند ، از این رو با خروج دلالان ، بازار مسکن به سمت ثبات و آرامش رفته است .

علیم یارمحمدی ، عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس قیمت مسکن در دو ماه اخیر را نزولی دانست و گفت : در شرایط کنونی در کلانشهرها از جمله تهران قیمت مسکن به میزان قابل قبولی کاهش یافته و این کاهش قیمت محسوس است . بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اتحادیه املاک ، در کلانشهری مانند تهران قیمت مسکن با متراژ بالای ۱۵۰ متر حدود ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته و قیمت ملک با متراژ پایین تر از آن ، بین ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داشت .

وی افزود : در دو سال اخیر قیمت مسکن در کلانشهرها بیش از ۱۲۰ درصد افزایش داشته و این مسئله در برخی از این شهرها به ویژه تهران افزایش بیشتری نیز داشته است، به طوری که مناطق شمالی پایتخت رکوردار افزایش قیمت املاک در کشور هستند . در شرایط کنونی مهم‌ترین عامل نزولی شدن قیمت مسکن در کشور ، کاهش چشمگیر معاملات است ، به‌طوری که بر اساس آمارها میزان خرید و فروش مسکن حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است .

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت : به طور حتم کاهش کنونی قیمت مسکن موقتی بوده و دولت برای تحقق این مسئله در دراز مدت باید برنامه‌هایی همچون تولید گسترده و انبوه مسکن را عملیاتی کند .

گفتنی است علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن هفته گذشته از کلنگ زنی ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سراسر کشور هم‌زمان با عید غدیر خبر داد . طرح اقدام ملی شامل ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ خواهد بود که برای جامعه هدف این طرح تعریف شده است .




مطالب مرتبط

در حال حاضر احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان آغاز شده و این طرح حدود ۱۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد .

|

اجرای قانون جهش تولید مسکن ، قانون مالیات بر خانه های خالی ، مالیات بر عایدی سرمایه ، مالیات بر معاملات مکرر به مرور و به تدریج آثار خود را نشان می‌دهند . این اثرات ابتدا به شکل راکد شدن بازار مسکن است و در نهایت با تداوم اجرای قوانین و تولید مسکن به شکل انبوه و گسترده ، شاهد ...

|

چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

|

برای صنعت شهرها در خوزستان ساخت ۱۰ هزار واحد پیش‌بینی شده است و در این راستا زمین مورد نیاز ساخت واحدهای فولاد اکسین و گروه ملی فولاد تامین شده است . زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن برای کارکنان پالایشگاه بید بلند بهبهان نیز در حال نهایی شدن است .

|

مصالح ساختمانی به ویژه فولاد و سیمان با هدف کنترل‌ قیمت و مقابله با دلالی و سوداگری وارد بورس کالا شده اما متاسفانه نتیجه معکوس داده است .

|

نظرات کاربران