در حال بارگذاری ...
  • ساخت مسکن زلزله‌زدگان مسجدسلیمان وارد مرحله اجرایی می‌شود

    در تیرماه امسال زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان را لرزاند که موجب وارد آمدن خسارت به واحدهای مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رضا رضایی با اعلام اینکه ساخت مسکن زلزله‌زدگان مسجدسلیمان وارد مرحله اجرایی می‌شود ، گفت : بر اساس برآوردها ، یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی باید بازسازی شوند .

    رضا رضایی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان ، گفت : در تفاهم‌نامه ای که سال‌ها پیش با وزارت نفت منعقد شد مقرر بود این وزارتخانه با پرداخت یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ، یکهزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در این شهر بسازد که با وجود پرداخت کامل این مبلغ ، تنها ۵۰۰ واحد ساخته شد .

    وی با اشاره به وقوع زمین لرزه اخیر مسجدسلیمان و آسیب ناشی از آن به بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی ، ادامه داد : بر اساس برآوردها ، یکهزار و ۴۲۷ واحد مسکونی شهری و ۹۳ واحد مسکونی روستایی باید بازسازی شوند . طی نشستی در سازمان برنامه و بودجه کشور ، مقرر شد وزارت نفت مبلغ ۵۱۰ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل ۵۰۰ واحد با پیشرفت بالای ۶۰ درصد پرداخت کند . در صورت تکمیل این واحدها ، ۵۰۰ خانوار در این منازل اسکان می یابند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد : بر اساس این توافق همچنین اموال غیرمنقول این وزارتخانه در مسجدسلیمان برای تکمیل واحدهای کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به فروش می رسند .

    دبیر شورای مسکن استان خوزستان با اشاره به اینکه برای پیگیری این موارد نشست این شورا با حضور معاون معماری و شهرسازی و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در استان برگزار می شود ، گفت : در این نشست همچنین بازنگری طرح جامع سال ۸۵ و نیز نتایج اقدامات کارشناسی در زمینه کاهش محدوده‌های حریم‌های نفتی به همراه گزارش پیشرفت کار تهیه طرح تفصیلی مسجدسلیمان مورد بررسی قرار می‌گیرد . امکان‌سنجی اولیه جابجایی محلات فرسوده مسجدسلیمان با خطرپذیری بالا در مناطق مناسب با همکاری شرکت بازآفرینی شهری، سازمان ملی زمین و مسکن و بنیاد مسکن انقلاب از دستورکارهای دیگر این نشست خواهد بود .

    در تیرماه امسال زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۵.۷ ریشتر مسجدسلیمان را لرزاند که موجب وارد آمدن خسارت به واحدهای مسکونی و غیرمسکونی این شهرستان شد . این زمین‌لرزه ۱۵۲ مصدوم و ۲ کشته داشت .




    مطالب مرتبط

    رسیدگی به محلات بافت ناکارآمد شهری با گونه تاریخی و سکونتگاه‌های غیر رسمی در شوشتر از جمله برنامه‌های بازآفرینی شهری در این شهرستان است . یکی از مشکلات مهم در حوزه تسهیلات بافت فرسوده نداشتن سند مالکیت متقاضیان در بافت ناکارآمد شهری است .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر اساس ماهیت کاری از جمله دستگاه‌هایی است که اراضی زیادی در اختیار دارد و بر همین اساس تثبیت مالکیت برای این دستگاه بسیار اهمیت دارد ، به همین دلیل اداره کل ثبت اسناد خوزستان برای تثبیت و سنددار کردن زمین‌های این ارگان به طور جدی ورود کرده است .

    |

    اشخاصی که می‌خواهند در صنف بنگاه‌های معاملات املاک فعالیت کنند حتماً قبل از بارگذاری مدارک فعالیت کاریشان می‌بایست نسبت به دریافت پروانه تخصصی اقدام کند .

    |

    موضوع زیرساخت‌ها در طرح‌های اقدام ملی مسکن به طوری جدی دنبال می‌شود و امیدوارم تا یک ماه آینده با جذب یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق ملی مسکن ، سایت‌های مسکن استان پویاتر شوند .

    |

    با ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی ، این مشکل برطرف و بین عرضه و تقاضای مسکن در استان ، تعادل برقرار می‌شود .

    |

    نظرات کاربران