در حال بارگذاری ...
  • اختصاص ۱۵ هکتار زمین برای آغاز بازسازی های زلزله در مسجدسلیمان

    با تصویب طرح جامع مسجدسلیمان با فراق بال ، کار بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان هم در ارتباط با زلزله اخیر و هم در ارتباط با بافت‌های فرسوده آغاز و دنبال خواهد شد . دستگاه های متولی برای رفع مشکلات مسجدسلیمان ، همکاری لازم را انجام دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، غلامرضا شریعتی از اختصاص ۱۵ هکتار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بازسازی های زلزله در مسجدسلیمان خبر داد و گفت : طرح جامع مسجدسلیمان باید در اسرع وقت و پس از تحویل مدارک از سوی استان به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری با اولویت به شورا برود و پس از بررسی ، تصویب شده و ابلاغ شود .

    غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه جلسه شورای مسکن استان که با حضور مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان و فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در استان خوزستان با هدف بررسی مسائل مسکن برگزار شد، در جمع خبرنگاران ، گفت : سفر معاونان وزیر راه و شهرسازی با هدف بررسی مسائل مسکن در استان خوزستان برگزار شد .

    استاندار خوزستان با اعلام این مطلب که بررسی‌های انجام شده در استان خوزستان در خصوص زلزله ، بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده ، همچنین بازسازی بافت‌های فرسوده ، تهیه طرح جامع و تفصیلی ، یکپارچه بوده است ، افزود : مسائل و موضوعات استان خوزستان به صورت جدی مورد مداقه قرار گرفت و تصمیمات خوبی نیز گرفته شد . بنا شد تا با توجه به مصوبه دولت و تخصیصی که به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داده شده ، ساخت منازل آسیب دیده از زلزله به زودی آغاز شود .

    شریعتی تاکید کرد : با تلاش هایی که توسط معاونت مسکن و ساختمان و همچنین معاون معماری و شهرسازی وزارتخانه در خصوص استان خوزستان انجام شد ، فعلا ۱۵ هکتار زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به استان تخصیص یافته است . این تخصیص زمین می تواند سرعت احداث واحدهای مسکونی را در استان که براساس نیازها شناسایی شده است را سرعت داده و مشکلات این بخش را تا حدودی رفع و حل کند .

    وی با اعلام اینکه تخصیص زمین کاری زمان بر بود اما با تلاش های وزارتخانه راه و شهرسازی به ثمر نشست ، اعلام کرد : تعمیر واحدهای مسکونی زلزله زده و سیل زده استان به طور کامل ، انجام و پیگیری می‌شود . در جلسه شورای مسکن که امروز در استان خوزستان برگزار شد ، مسائل اهواز و رامهرز نیز طرح و در اینباره تصمیمات لازم اخذ شد .

    استاندار خوزستان گفت : در جلسه شورای مسکن استان خوزستان ، مقرر شد تا طرح جامع خوزستان در اسرع وقت و پس از تحویل مدارک از سوی استان به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری با اولویت به شورا برود و پس از بررسی ، تصویب شده و ابلاغ شود . با تصویب طرح جامع مسجدسلیمان با فراق بال ، کار بازسازی و نوسازی مسجدسلیمان هم در ارتباط با زلزله اخیر و هم در ارتباط با بافت‌های فرسوده آغاز و دنبال خواهد شد . دستگاه های متولی برای رفع مشکلات مسجدسلیمان ، همکاری لازم را انجام دهند .




    مطالب مرتبط

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ...

    |

    ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان ویژه محرومین در دستور کار قرار دارد . یکی از مهمترین اولویت های کشور و استان مقوله مسکن است که با تمام توان و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود برای تامین مسکن مردم تلاش خواهیم کرد .

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    نظرات کاربران