در حال بارگذاری ...
  • تصویب طرح تامین مسکن کارکنان دولت در آینده نزدیک

    در آینده نزدیک ، برنامه اجرایی طرح تام کاد که طرح تامین مسکن کارکنان دولت است در دولت مصوب خواهد شد و عملا امیدوار هستیم که در استان خوزستان بخشی از مشکلات مردم را به کمک این طرح‌ها برطرف کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مازیار حسینی ضمن اعلام این مطلب که طرح تام کاد (طرح تامین مسکن کارکنان دولت) به زودی در دولت تصویب می‌شود ، خواستار واگذاری زمین‌های دولتی توسط دستگاه‌ها برای حل مشکل مسکن کارکنان دولت ، شد .

    مازیار حسینی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی که به استان خوزستان سفر کرده و در جلسه شورای مسکن استان شرکت کرده است در خصوص جمع بندی سفر خود در جمع خبرنگاران ، اعلام کرد : مباحث مرتبط با مسکن در جلسه ای مشترک با حضور مسئولان ملی و استانی خوزستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان خوزستان استانی پراهمیت برای وزارتخانه راه و شهرسازی به شمار می‌‌رود ، از مدیران خدوم و ساعی استان که انگیزه دنبال کردن طرح‌ها در دیگر مدیران و دست اندرکاران ایجاد می‌کنند ، تشکر کرد و افزود : در خصوص طرح مسکن مهر، خوزستان دومین رتبه را در باقیمانده مسکن های مهر به خود اختصاص داده است .

    حسینی با اعلام اینکه مسائل مبتلابه استان تهران و خوزستان در خصوص مسکن مهر کاملا با هم متفاوت هستند ، توضیح داد : در خصوص مشکلات و مسائل مبتلا به مسکن ، استان خوزستان به واقع مقام نخست را به خود اختصاص داده است . به همین دلیل حل و فصل مشکلات استان برای همه در اولویت قرار دارد . مباحث مسکن مباحثی فرادستگاهی است و در حل این مباحث و مسائل در استان نقش استاندار بسیار حائز اهمیت است . اگرچه دستگاه ها به نوبه خود زحمات فراوانی را در خصوص مسکن متقبل شده اند اما چنانچه هماهنگی وجود نداشته باشد در خصوص مسکن مهر، به نتیجه دست نخواهیم یافت و در این رابطه نقش استاندار بسیار مهم است .

    حسینی خاطرنشان کرد : در جلسه شورای مسکن استان خوزستان، فرمانداران نیز حضور داشتند و مباحث مختلف تک به تک مطرح و تصمیمات خوبی گرفته شد .

    وی با اشاره به اینکه عمده مسائل مسکن مهر استان به حوزه مالی و مسائل حوزه آب و فاضلاب مرتبط است، گفت: درخصوص مسائل مربوط به حوزه مالی و مسائل مرتبط با حوزه آب و فاضلاب تصمیم گیری شد. خوشبختانه استان و بانک ها همکاری مناسبی را در این زمینه داشته اند که به زودی مصوبات جلسه ابلاغ شود تحولی در این موضوع ایجاد می‌شود . بحث مسکن موردتاکید دولت است و وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار دارد. امیدواریم استان خوزستان در اجرای طرح اقدام  ملی جزو استان های فعال باشد .

    حسینی ماده ۶ قانون ساماندهی را که در آن قید کرده است که زمین هایی که کاربری مسکونی دارند و در اختیار سازمان ها و دستگاه ها هستند باید به امر تولید مسکن تخصیص یاید قانونی مناسب برشمرد و تاکید کرد : در خصوص قانون ساماندهی در جلسه امروز نیز صحبت شد . امروز در جلسه اعلام و تاکید کردم که چنانچه دستگاه‌ها ، زمین‌های دولتی را در اختیار دارند در اختیار اجرای طرح تام کاد (طرح تامین مسکن کارکنان دولت) قرار دهند و این تخصیص زمین با اولویت خود دستگاه‌ها و کارمندان آنها اجرایی و عملیاتی می‌شود که می‌تواند تشویقی برای دستگاه‌هایی باشد که در اینکار با دولت همراهی کرده‌اند . طرح تام کاد به ویژه برای خانه دار شدن کارمندانی است که به تازگی وارد دستگاه ها شده اند. در عین حال، مازاد واحدهای مسکونی که در این طرح احداث می شوند، می‌تواند در اختیار سایر مردم ، قرار بگیرد .

    وی تاکید کرد : با این روش ، هم اختلاط جمعیتی رخ می‌دهد و هم زمین هایی که فریز شده و از مدار توسعه و ساخت و ساز خارج شده اند می تواند وارد ساخت و تولید مسکن شود . مسکن ، جزو مهمترین مسائل وزارتخانه راه و شهرسازی و موردتاکید ریاست جمهور است . در آینده نزدیک ، برنامه اجرایی طرح تام کاد که طرح تامین مسکن کارکنان دولت است در دولت مصوب خواهد شد و عملا امیدوار هستیم که در استان خوزستان بخشی از مشکلات مردم را به کمک این طرح‌ها برطرف کنیم .




    مطالب مرتبط

    از ابتدای امسال تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کدرهگیری رایگان صرفا در سامانه خودنویس ثبت می‌شوند . دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم خود مردم به عنوان متعاملین به صورت رایگان امکان پذیر است .

    |

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی علاوه بر سرعت اجرای پروژه‌ها ، نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی و سکونت مردم بر اساس مختصات فرهنگی منطقه دارد . برای همه اراضی طرح تفکیکی تهیه شده و طرح‌های آماده‌سازی هم در اغلب شهرها به نتیجه رسیده است .

    |

    موضوع مکان یابی شهرک‌های مسکونی با جدیت در تمامی استان‌ها به‌ویژه مناطقی که میزان تقاضا بالاست پیگیری می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جلسه برنامه‌ریزی مسکن به منظور هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی متولی در حوزه ساخت و ساز استان سمنان برگزار شد .

    |

    نظرات کاربران