در حال بارگذاری ...
  • مدیران شهری و استانی مانع از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی شوند

    متاسفانه کنترل و نظارت‌ها اکنون به‌صورت موثری صورت نمی‌گیرد و شاهدیم که پیرامون شهرها و به ویژه کلان‌شهرها در روستاهای پیرامونی و سکونتگاه‌های غیررسمی دائما در حال توسعه هستیم که مشکل بزرگی است ؛ در حالی‌که ما سعی داریم با تلاش و زحمت فراوان آثار بد گذشته را پاک کنیم غافل از اینکه این امر امروز و در حال حاضر نیز در حال رخ دادن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان با اشاره به اینکه سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده و ناکارامد شهری افزوده می‌شود ، گفت : از مدیران شهری و مسئولان استانی خواسته‌ایم با به کار بستن ابزارهای مناسب و موثر نظارت و کنترل ، مانع از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی شوند .

    سیدمحمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه افزایش سالانه ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت ساکن در بافت‌های فرسوده و ناکارامد شهری را به عنوان یک هشدار به مدیریت شهری و نمایندگان عالی دولت در استان‌ها تذکر داده‌ایم ، گفت : ما اکنون با صرف زحمت و تلاش فراوان در پی حل مشکلات بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی و فراهم کردن یک شرایط حداقلی برای ساکنان این بافت‌ها هستیم و باید درس بگیریم و مراقبت کنیم که این بافت‌ها بیش از این تکثیر نشود .

    وی افزود : متاسفانه کنترل و نظارت‌ها اکنون به‌صورت موثری صورت نمی‌گیرد و شاهدیم که پیرامون شهرها و به ویژه کلان‌شهرها در روستاهای پیرامونی و سکونتگاه‌های غیررسمی دائما در حال توسعه هستیم که مشکل بزرگی است ؛ در حالی‌که ما سعی داریم با تلاش و زحمت فراوان آثار بد گذشته را پاک کنیم غافل از اینکه این امر امروز و در حال حاضر نیز در حال رخ دادن است . به مدیران و مسئولان شهری و استانی تاکید کرده‌ایم که مراقبت‌ها را بیشتر کنند و ضمن یافتن راه‌های موثر برای کنترل و نظارت از توسعه این سکونتگاه‌های غیررسمی جلوگیری کنند .

    وی با اشاره به اینکه طبق برنامه اقدام مشترک تولید و عرضه مسکن قرار است ، یک‌صد هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده و ناکارامد شهری ساخته شود ، به برشماری برخی از موانع عدم استقبال ساکنان این بافت‌ها از طرح‌های بازآفرینی پرداخت و گفت : این عدم استقبال مولفه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که عمده آن در ذهن مردم و سرمایه‌گذاران این است که فعالیت در این بافت‌ها چندان اقتصادی نیست ؛ بنابراین ما باید این مشکل را حل کنیم تا فعل و انفعال تولید مسکن و ساخت و ساز در این بافت‌ها برای مردم کاملا اقتصادی باشد .

    وی با بیان اینکه به مشاوران طرح‌های بازآفرینی ابلاغ کرده‌ایم که در تهیه طرح‌های نوسازی و بهسازی در محلات سرفصل‌های اقتصادی و اجتماعی را به‌صورت قطعی و جذاب ببینند ، گفت : مشاوران باید این موارد را در طرح‌هایشان لحاظ کنند تا اقداماتی که در این بافت‌ها صورت می‌گیرد اقتصادی و برای مردم جذاب باشد و از بعد اجتماعی نیز طرح‌ها باید کاملا باب دل مردم باشد و توقعات آن‌ها را برآورده کند تا شاهد افزایش استقبال آنان از این طرح‌ها باشیم .

    پژمان شکل‌گیری هیات‌های اجرایی بازآفرینی در استان‌ها را رویکرد جدید تمرکززدایی و واگذاری اختیارات از ستاد به صف و استان‌ها خواند و خاطرنشان کرد : این رویکرد کمک می‌کند تا مدیران استانی در مدار موثرتری قرار گیرند و کارشان منحصر و منوط به کسب اجازه از مرکز نباشد و فکر می کنم با این رویکرد مدیران استانی فعال‌تر خواهند شد و روند روبه‌رشد نوسازی بافت‌های فرسوده بهبود چشمگیری پیدا می‌کند .




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ، پیگیری تحقق مصوبات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در دولت سیزدهم را از جمله ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در حوزه خدمات روبنایی و زیربنایی هزار و ۲۵۴ پروژه نیمه تمام در دست اجراست که از این میان ۷۳۸ پروژه به اتمام رسیده است . همچنین تاکنون شرکت بازآفرینی شهری ایران برای بهسازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰ کیلومتر طول از معابر خاکی محلات هدف کارسازی کرده و بنا داریم در سال آینده نیز هزار ...

    |

    شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های نیازمند ساماندهی و توانمندسازی بیش از ۱۲۶ پروژه احداث بوستان و فضای سبز و شهرداری‌ها ۱۶۳ پروژه در این بافت‌ها را به اجرا رسانده‌ است .

    |

    نظرات کاربران