در حال بارگذاری ...
  • تأثیر کاهش نرخ ارز و طلا در قیمت نهایی مسکن طی ماه‌های آینده

    قطعا در زمانی که عرضه افزایش یافته و تقاضا کاهش یابد ، قیمت‌ها به سمت واقعی شدن می‌روند ، بازار مسکن نیز از این رویه مستثنی نیست و امروز قیمت املاک در مسیر نزولی قرار گرفته است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید هادی بهادری با اعلام اینکه به نظر می‌رسد که قیمت مسکن تا پایان سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت ، گفت : افزایش صدور پروانه ساختمان و کاهش تقاضا برای خرید مسکن ، دو مسئله‌ای است که در کاهش قیمت مسکن اثر مثبت خواهد گذاشت .

    سید هادی بهادری ، عضو کمیسیون عمران مجلس درباره تأثیر کاهش نرخ ارز و طلا در قیمت نهایی مسکن در ماه‌های آینده ، گفت : در چند ماه اخیر شاهد سیر نزولی قیمت ارز ، سکه و طلا هستیم که این مسئله بر کاهش قیمت مسکن نیز اثر داشته است . در شرایط کنونی تمام بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن دچار رکود شده‌اند ، در این وضعیت ، حباب‌های مالی، کوچک و تخلیه خواهد شد .

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد : بر اساس آمارها ، معاملات مسکن در شرایط کنونی نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد کاهش یافته است که این مسئله موجب افزایش عرضه و کاهش تقاضا می‌شود . قطعا در زمانی که عرضه افزایش یافته و تقاضا کاهش یابد ، قیمت‌ها به سمت واقعی شدن می‌روند ، بازار مسکن نیز از این رویه مستثنی نیست و امروز قیمت املاک در مسیر نزولی قرار گرفته است .




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر احداث ۶۲۸ واحد مسکونی در سایت ۲۹ هکتاری غدیر شهر جدید گلمان آغاز شده و این طرح حدود ۱۰ درصد پیشرفت عمرانی دارد .

    |

    اجرای قانون جهش تولید مسکن ، قانون مالیات بر خانه های خالی ، مالیات بر عایدی سرمایه ، مالیات بر معاملات مکرر به مرور و به تدریج آثار خود را نشان می‌دهند . این اثرات ابتدا به شکل راکد شدن بازار مسکن است و در نهایت با تداوم اجرای قوانین و تولید مسکن به شکل انبوه و گسترده ، شاهد ...

    |

    چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

    |

    برای صنعت شهرها در خوزستان ساخت ۱۰ هزار واحد پیش‌بینی شده است و در این راستا زمین مورد نیاز ساخت واحدهای فولاد اکسین و گروه ملی فولاد تامین شده است . زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن برای کارکنان پالایشگاه بید بلند بهبهان نیز در حال نهایی شدن است .

    |

    نظرات کاربران