در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکن مهر استان بوشهر طی سال جاری

    بوشهر و برازجان بیشترین محله‌های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی در استان را دارا هستند . تاکنون در این محله‌ها یک مدرسه ۱۲ کلاسه ، اصلاح و نوسازی شبکه آب ، ساماندهی دره و بهسازی معابر و پایگاه سلامت به میزان ۴۰میلیارد ریال سرمایه گذاری و۴۲میلیارد ریال پروژه نیز در حال اجراست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت : در یکسال گذشته ۱۴۲.۵ هکتار از زمین‌های ملی و تحت مالکیت دولت تصرف شده در استان بوشهر با همکاری دستگاه قضایی از دست سودجویان رفع تصرف شد .

    فرزاد رستمی در جلسه بررسی روند اجرایی طرح‌های مسکن مهر در شهرهای استان بوشهر با بیان اینکه سهم استان بوشهر از مسکن مهر ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد است اظهار داشت : تاکنون از این تعداد ۳۱ هزار و ۶۵۷ واحد تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است .

    وی از افتتاح ۲ هزار و ۳۲ واحد مسکن مهر در امسال خبر داد و بیان کرد : از واحدهای مسکن مهر ۱۹ هزار و ۲۰۶ واحد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ۹۱۶ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی است تاکید کرد : از این تعداد ۴۳۸ واحد در بوشهر به نیروی انتظامی واگذار و ۴۹۸ واحد بدون متقاضی در برازجان باید تعیین تکلیف شود .

    رستمی به طرح‌های روبنایی در ساخت مسکن مهر پرداخت و افزود : در راستای ارائه خدمات روبنایی ۹ مسجد ، ۶ مدرسه ، چهار مجتمع تجاری معادل ۱۱۲ واحد تجاری ، ۷ فضای سبز ساخته شد و یک واحد بهداشتی درمانی و ۲ مدرسه در بوشهر و خورموج در دست ساخت است .

    وی به بهسازی محله‌های ناکارآمد پرداخت و تصریح کرد : از ۳۸ شهر استان بوشهر ۱۲ شهر استان دارای ۷۲ محله ناکارآمد به مساحت یک‌هزار و ۶۸۵ هکتار با ۱۸۳ هزار و ۴۳۸ نفر جمعیت است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه از این میزان ۳۸ هکتار مربوط به محدوده تاریخی ، ۷۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۸۷۷هکتار بافت میانی است تصریح کرد : بوشهر و برازجان بیشترین محله‌های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی در استان را دارا هستند . تاکنون در این محله‌ها یک مدرسه ۱۲ کلاسه ، اصلاح و نوسازی شبکه آب ، ساماندهی دره و بهسازی معابر و پایگاه سلامت به میزان ۴۰میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۴۲ میلیارد ریال پروژه نیز در حال اجراست .

    وی به تسهیلات نوسازی و خرید مسکن اشاره کرد و گفت : سال گذشته ۳۴ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر و ۱۵۹ واحد به بانک معرفی شده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون سه هزار و ۴۳۲ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر محله‌های هدف استان توزیع شده افزود : اکنون به میزان ۴۴ میلیارد ریال پروژه در محله‌های ناکارآمد شهرهای برازجان ، بوشهر ، خورموج و اهرم در دست اجراست .

    رستمی از رفع تصرف زمین‌های تصرفی ملی و دولتی خبر داد و خاطر نشان کرد : در یکسال گذشته ۱۴۲.۵ هکتار از زمین‌های ملی استان بوشهر با همکاری دستگاه قضایی از دست سودجویان رفع تصرف شد .

    وی با بیان اینکه ۱۳۵هکتار زمین‌های رفع تصرفی در قالب ۳۵۰ مورد مربوط به سال گذشته  است گفت: ۷.۵ هکتار دیگر نیز در قالب ۱۳۵ مورد در ۴ ماه نخست امسال رفع تصرف شده است .




    مطالب مرتبط

    گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی و بانکی کشور است که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود اما فاصله هزینه‌ها با پرداختی‌ها بسیار است و امسال نیاز است که بانک‌ها همکاری بیشتری داشته باشند .

    |

    تعاونی‌ها باید همکاری لازم را برای تکمیل واحدهای باقیمانده انجام دهند تا تکمیل این واحدها که مورد تأکید رئیس‌جمهوری و مطالبه مردمی است ، تسریع یابد .

    |

    تسریع در اهدای زمین به منظور مردمی‌سازی ساخت مسکن در سال جاری حائز اهمیت است و با توجه به شناسایی اراضی مستعد برای واگذاری به متقاضیان امسال واگذاری زمین به متقاضیان سرعت بیشتری بگیرد که انتطار می‌رود تا تمامی معاونت‌ها بر انجام آن اهتمام داشته باشند .

    |

    اکنون جمعیت شهر جدید مهستان به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار نمایندگی‌های خود در این شهر اقدام کنند .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران